Jump to content

Humor - Seilbåt er ikke for alle..

Dolfin

Recommended Posts

Nettopp! :wink:

Kunne ikke ha sgt det bedre sjøl!

Hvorfor dra bortover sjøen på skrå og ikke vite når man vil komme frem og HVOR?

Og med søttåfjørti snorer og band å forholde seg til??

Njet!

Og for ikke å glemme: Hvis nå foresjempel VINDEN bærer i mot den kursen du ønsker å ta, blir gått distanse TRE ganger så lang som nødvendig.

På skrå.

OG: Hvis nå det er en STILLE kveld, må du pent tilbringe den i båthavna, med mindre du har en MOTOR ombord da;

Og DAahh er det jo en motorbåt!! :yesnod:

(Kom ikke på flere motforestillinger i farten!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

quote.gif

Njet!
Og for ikke å glemme: Hvis nå foresjempel VINDEN bærer i mot den kursen du ønsker å ta, blir gått distanse TRE ganger så lang som nødvendig.
På skrå.
OG: Hvis nå det er en STILLE kveld, må du pent tilbringe den i båthavna, med mindre du har en MOTOR ombord da;

Det spørs hvordan du ser på det. Hvor mye motorbåt får du for prislappen på den aktuelle seilbåten? 14-foter med 9.9? Halvråtten tresnekke? Kjempegreier... :smiley:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

quote.gif
Njet!
På skrå.

Du veit det Marwin, at for å seile må du ha god simultankapasitet og evne for informasjonsprosessering og logisk tenking.
Derfor har de fleste motorbåt. :wink:

Seilbåt folk er i utganspunktet veldig hyggelige. :smiley:

Men de ligger langt foran oss motorbåteiere i evnen til å kverulere og diskutere bagateller og uvesentligheter.

Også er de aldri helt fornøyd med sin egen båt, slik at de må finne feil på andres for å overbevise seg selv om egens båt fortreffelighet.

Ben Sin

Ser heller på motforestillinger som nye utfordringer jeg, etter flere år med kun motor.

Du veit det Marwin, at for å seile må du ha god simultankapasitet og evne for informasjonsprosessering og logisk tenking.

Derfor har de fleste motorbåt. :wink:

:lol: :lol: (En ny "Krangletråd"?) :wink:

--

Jon

Men de ligger langt foran oss motorbåteiere i evnen til å kverulere og diskutere bagateller og uvesentligheter.

Også er de aldri helt fornøyd med sin egen båt, slik at de må finne feil på andres for å overbevise seg selv om egens båt fortreffelighet.

Ben Sin

Dette er jeg helt uenig i, da jeg synes det er å skjære en hel gruppe personer over en kam, som kun har felles interesse i det å ha og bruke båt med liten motor og stor vimpel.

Båtfolk er hyggelige, mindre hyggelige, ydmyke, allvitende, kverulanter og noen få rass.......

Men de fleste båtfolk vi har møtt har vært hyggelige

Dette er gjengs enten de har motorbåt eller seilbåt, er nå min påstand.

Evig diskusjon dette! la oss si det slik da! bytt ut båt orde med eks. ski

noen liker å gå på ski så lankt øyet kan se, over kritthvite vidder med månelys og stjerner som følgesvenn!

kansje kommer en rød soloppgang som gir en god følelse og nye krefter til videre gange!

andre liker og ta stolheisen rett opp bakken og kjør rett ned og inn på pubben!

begge liker ski! :cool:

vi seilere har andre tanker og følelser på hvordan et båtliv skal være :sailing:

stillhet roen og tanken på at båten faktisk kan få deg langt av sted bare med vinn og tid :cheers:

Så, så.....

Det var ikke så veldig seriøst ment dette da.

Kanskje jeg skulle holdt meg til å si at seilbåtfolket tar seg selv litt for alvorlig! :wink:

(men det var noe sant i det....)

Med vennlig hilsen

Ben Sin

Å diskutere eller utveksle meninger er for meg ikke å ta seg selv alvorlig.

Men når noen kommer med en mening eller påstand jeg ikke er enig i er jeg ikke redd for å si min menig og stå for den. Har heller ingen frykt for å stå frem og si at jeg har tatt feil. Og selv om enkelte påstander eller meninger ikke er så seriøst ment, er det ikke så lett å forstå dette alltid. Og hvis man skulle ta hensyn til dette hadde det ikke blitt skrevet så mye på disse og andre sider :wink:

Og bare for å ha sagt det er ikke jeg noen eier av seilbåt, men håper å bli en gang når min kones motstand mot å konvertere har roet seg (eller var det pms det het) :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...