avmønstret5 Startet 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2007 Jeg jakter på den optimale kullfyrte båtgrill, kanskje noe har sin favoritt og kan gi et tips. Den skal bare brukes på land. Noen krav (jeg tviler på at alle kan oppfylles): - Ikke ruste - Demonterbar/ta lite plass - Regulerbar luft - Høyderregulering på grillrist - Lett å gjøre ren - Må kunne stå på en trebrygge uten å svi. - Stødig Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Stikk opp på Europris i Nansetgata. Der har de en "rustfri" grill til et par tre hundrelapper og til å legge sammen. Har en sånn i båten og den funker bra. Om den virkelig er rustfri over tid gjenstår å se, men foreløpig ser det bra ut, og til den prisen er det jo mulig å bytte ut en gang i mellom. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 ...en "rustfri" grill til et par tre hundrelapper og til å legge sammen.Regner med det var en slik jeg dumpa i fjor... Rusta nok ganske så kraftig etter noen år men ellers grei nok. Mulig jeg kjøper meg en til i mangel på bedre alternativer... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
avmønstret5 Svart 22.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Takk for tipset tufff. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Rusta nok ganske så kraftig etter noen år men ellers grei nok. Ja, jeg var vel redd for det, men jeg brukte min i hele fjor og den ser fremdeles bra ut, så en tre-fire sesonger til regner jeg med at den klarer. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Så også litt på den hos Europris. Om den holder en 4 sesonger så må det være et godt alternativ til engangsgrillene som ligger å flyter over alt. Og til under 300kr så tror jeg at jeg faktisk at jeg slår til på en. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ter-av Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Da skal du ha en Cobb. En ting er at den ikke ruster. En annen er at den ikke blir varm på utsiden. Du kan bruke den på dekk. Og den fikk blank 6'er i et britisk båtmagasin nylig. Du får kjøpt den i de fleste maritime butikker. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
SveinHa Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 ...så en tre-fire sesonger til regner jeg med at den klarer.Jepp, det gjør den nok og gjerne noen flere også. På Spareland har de en ny type grillkull som er laget av bl.a. kokusskall. Det er litt store briketter som tennes opp direkte med lighter e.l. og er klar til bruk på et par minutt. Brukte noen av disse i fjor og skal handle meg noen pakker i år også. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
bjorngb Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Er det noen som har prøvt Cobb'en? jeg synes det er en drøy pris på denne. Men hvis den varer "livet ut" så er det kanskje ikke så gale. Den ser litt liten ut - er det mulig å grille til 4 voksne på den? Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Kan anbefale denne: Weber Go-Anywhere Min har vært med i båten 4-5 sesomger nå og har fortsatt mange år igjen. Kan ikke skylde på lite bruk. Har nesten blitt brut daglig i feriene. Det eneste du ikke kan gjøre med denne er å heve risten, men det justerer du med lokk og trekk. Har prøvd slike runde rustfrie griller fra europris tidligere, men de varer ikke lenge før noe av det rustfrie er rustet bort. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Kan anbefale denne: Weber Go-Anywhere Kan bare si meg enig i at den Weber grillen er bra. Har hatt min i 3-4år nå, og jeg bruker gjerne å legge i noe småved når grillingen er ferdig slik at man kan kose seg med et lite bål på kveldingen. Og samtidig omgå reglen om bålfyring. Dette har medført at grillen har fått litt hardere medfart enn vanlig men den er fremdeles like god og rust er minimalt. Anbefales på det sterkeste!! Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Stikk opp på Europris i Nansetgata. Der har de en "rustfri" grill til et par tre hundrelapper og til å legge sammen. Ser nå at Maxi har den samme grillen til kr. 199,-. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Siste nummer av hytte magasinet har en stor oversikt/test av alle mulige typer griller. I avdelingen "på tur" så får Weber-Go-Anywhere terningkast 5 og til en pris av 649,- mens Barbecue grill fra Statoil får terningkast 6 og til en pris av 299,-. Om Staoils grill sies det bl.a.; "Testens vinner. Stor nok til å grille mye, liten nok til å være praktisk. Ble fortest varm." Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
sigmundh Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Har brukt denne et par sesonger nå. Har fungert greit for oss. Minuset er vel kanskje at den er litt liten. http://www.maritim.no/product.aspx?id=1416...upkey=002001010 Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Da skal du ha en Cobb. En ting er at den ikke ruster. En annen er at den ikke blir varm på utsiden. Du kan bruke den på dekk. Og den fikk blank 6'er i et britisk båtmagasin nylig. Du får kjøpt den i de fleste maritime butikker. mvh ter-av Helt enig. Kjøpte Cobb i fjor og runde briketter fra Plantasjen (bruker 1 brikett ad gangen og veldig lett å tenne på da den har en slags lunte som ligger støpt i brikka). Har god grillvarme i 1,5-2 timer. Har oppskårete potetbåter i folie sammen med løk som man legger ned i grillen rundt varmen og kan grille på plata mens potetene blir stekte. Denne ble meget flittig brukt ifjor....og det beste er at den kan stå inne under kalesje i båten også. Bruker man brikkene fra Plantasjen så vil den i opptenningsfasen ose/ryke i 1-2 minutter men etter det kan den godt stå i båten med kalesjen på (husk lufting). Konstruksjonen gjør at fett ikke renner ned i grillen og tar fyr. En helt super konstruksjon som dessverre koster litt, men er verdt det. Grillsjefen. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
SUN33-Fantine Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Eg har gått og lurt på å kjøpe meg ein cobb grill.Men vi er 4 stykker i familien og eg synst den ser litt liten ut.Men til dere som har ein, Er det Greit å grille til 4 personer på den???? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 (redigert) Eg har gått og lurt på å kjøpe meg ein cobb grill.Men vi er 4 stykker i familien og eg synst den ser litt liten ut.Men til dere som har ein, Er det Greit å grille til 4 personer på den???? Vi brukte den til 4 voksne i fjor.....den holdt til det med mindre man skal ha på en kvm med flintstek. Men til indrefilet eller svinemedaljonger inkl ventepølser, så er grillen helmax. Legger man som sagt folie med potetbåter ned i grillen så er det bare å jekke en rødvin og grillingen blir bare kos. Lokket kan jo også brukes.....som beskyttele mot innpåslitne måker. God grillsesong. Redigert 23.Mai.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
CB. Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Det er mulig dere ler nå men de har en ubrukbar/brukar e på biltema. Det eneste som behøver gjøres er å rustbeskytte den, da holder den i mange år. (hilsen gjerrigknarken) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bjorngb Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Det er mulig dere ler nå men de har en ubrukbar/brukar e på biltema. Det eneste som behøver gjøres er å rustbeskytte den, da holder den i mange år. (hilsen gjerrigknarken) Hvordan gjøres det da? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Eg har gått og lurt på å kjøpe meg ein cobb grill.Men vi er 4 stykker i familien og eg synst den ser litt liten ut.Men til dere som har ein, Er det Greit å grille til 4 personer på den???? Kjøpte en Cobb i dag og grillristen er omtrent på størrelsen med en kulegrillvariant, så det skulle jo holde, men det kommer jo litt an på hvor mye dere pleier å spise da.......... Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Jeg er tilhenger av Webergrillene. Har til dags dato ikke funnet makan til kvalitetsgriller enten det gjelder kull, eller gassgrill. Webers Go-Anywhere er etter min oppfatning den perfekte kullgrill til tur og båtbruk. (Men så har jeg ikke prøvd Cobb ennå.......) Ellers er det mulighet for en rimelig Webergrill her - les teksten.... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Jorg-1 Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Kjempebra annonse. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
CB. Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Hvordan gjøres det da? Enkelt og greit, ut å handle rustbeskyttende maling og påfør 2 strøk. helst spray. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
SF Svart 24.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2007 Stikk opp på Europris i Nansetgata. Der har de en "rustfri" grill til et par tre hundrelapper Kjøpte meg en slik i dag. Kostet kr 199,- og virket helt OK. Selve grillen er i en eller annen rustfri kvalitet. Bolter og bein er el-sinket. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SUN33-Fantine Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Rederinnen og eg kjøpte oss ein cobb grill før ferien,denne brukte vi nesten kvar dag i ferien.Når det var dritver(det var det omtrent heile ferien) tende vi denn opp på badeplattforma og flytta den inn under kalesja når den var varm.Denne grillen fungerte utrolig bra for oss ,som er ein familie på fire.Den fungerte so pass bra att rederinnen har tatt den med heim og bruker den flittig der også .Denne grillen er kansje litt dyr men det er i hvertfall ein kvalitetsgrill som kommer til å vare i mangen år.Og vi har ingen problemer med å anbefale den til andre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.