Trophy Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Lett å bli lurt av annonsebilder, men her kommer størrelsen frem Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Jorg-1 Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 (redigert) Hm.....jeg er faktisk undertegnede under denne "hjelmen" noe som beviser at Cobben er flittig i bruk hos meg også. Jeg bruker de runde brikkene fra Plantasjen (1 stk av gangen) som tennes direkte med lighter. Ryker i 60 sekunder og vipps....er klar til å grille under kalesjen. Obs...det ikke størrelsen det kommer an på. Redigert 28.August.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Trophy Svart 29.August.2007 Link til dette innlegget Svart 29.August.2007 har sett på bilder og synes Cobb'n virket ganske liten. Bildet ditt fikk frem størrelsen på en morsom måte Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
avmønstret5 Svart 29.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2007 En god grill skal gi mulighet for å regulere varmen, helst ved å kunne regulere høyden på grillristen på en enkel måte. Er de noe som har sett en slik grill passende til båtbruk? Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 29.August.2007 Link til dette innlegget Svart 29.August.2007 Kan bare si meg enig i at den Weber grillen er bra. Har hatt min i 3-4år nå, og jeg bruker gjerne å legge i noe småved når grillingen er ferdig slik at man kan kose seg med et lite bål på kveldingen. Og samtidig omgå reglen om bålfyring. Dette har medført at grillen har fått litt hardere medfart enn vanlig men den er fremdeles like god og rust er minimalt.Anbefales på det sterkeste!! Her må jeg tilføye min fulle støtte.. Etter mange år i forskjellige båter og forskjellige båtgriller, var jeg av den oppfatning at de fleste var stort sett ubrukelige. -Ja grillene alså! Nektet simpelthen å ha grill i nåværende båt. Syntes matlaging funket fin-fint i byssa, så hvorfor kjøpe en ustabil klønete sak som bare svir maten og ender som en rusthaug etter noen få sesonger? Men kona er en sta liten j.... og kom hjem med en Weber her forleden. Lett skeptisk pakket jeg den opp og gjorde min første inspeksjon. Hmm, bra med reg. muligheter, god emalje, rist for kullet.... Slett ikke værst. På Singløya i helgen ble det grillet Lammeknoke på fredag og fasan i bacon på lørdag, med selvplukket sopp, off kårse! Og det funket veldig bra. Dette er kort og godt en knallgod grill! Anbefales! Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
Snekker'n Svart 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Vi trenger ny grill denne sesongen. Er det fortsatt Cobb og Weber Go-Anywhere som får de varmeste anbefalingene, eller har det dukket opp noe nytt på tampen av 2007? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Tom Rør Svart 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Når det gjelder båtvennlig grill, er det kun en som gjelder,og det er Cobb.Jeg var veldig skeptisk til dens påståtte egenskaper,men det måtte jeg pent bite i meg da den ble testet for første gang.Ikke bare er den uforskammet billig i drift(kun en liten håndfull briketter pr.grilling),men det ble saftig kjøtt uten den karakteristiske svidde/brente smaken. Det at den faktisk ikke blir varm er vel heller ikke å forakte ombord i et fartøy.Så selv om den koster noen dukater ekstra,er det et kupp allikevel.Du griller med letthet en halv okse på den lille håndfullen med briketter også. Løp å kjøp sier nå jeg! Mvh: Tom Rør Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Jeg synes nedennevnte ser OK ut, men har ikke prøvet de. Versjon for kull: Meticulously crafted of 100% 18-9 mirror polished stainless steel for maximum corrosion resistance. Starts easily in windy conditions by using the lid as a windshield. Obtain perfect results through use of the rotating, adjustable height cooking grill and the variable temperature draft control door. The "Marine Kettle" design allows oven type baking to enhance the grill flavor while retaining the natural juices in the food. It will cook more food faster on less grill area than any other charcoal grill. Safety and efficiency are obtained by closing the temperature draft control door and extinguishing the coals for future use. Features: Attached grill and lid. Lid acts as windshield in gusty wind conditions. Attached, rotating adjustable cooking grill. Complete temperature control. Lower charcoal grate and sealed ash compartment. Magma offers the largest selection of mounting options and accessories to customize your grill to your boat. Versjon for gass: Begge selges i alle fall hos Defender. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Løp å kjøp sier nå jeg! Da går jeg for en Cobb. Noen som har sett noe godt tilbud på denne nylig? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
NAL Svart 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Så den på SeaSea til 998,- før påske. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Pluss noen hundrelapper til stekpanne, wok, stekegrill og stekeovnrist. Du trenger ikke alt av dette, men kjekt å ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.