Jump to content

Overnatting i liten båt?

trond1234

Recommended Posts

Jeg går med planer om å bytte ut min ryds 510 med en litt større båt for enkel overnatting en og annen helg for to personer. Har sett på Askeladden 615 bowrider. Der kan du jo lage en solseng for overnatting for en person, i tillegg er det en bitteliten lugar for en person. Er det noen som har prøvd å overnatte i denne?

Finnes det eventuelt noen andre enkle båter hvor man kan slå opp kapellet og overnatte i "oppholdsrommet"?

Er først og fremst interessert i forholdsvis nye båter, dvs ikke mer enn et par år gammel.

Har selv en cabinbåt på 20 fot.

Hadde det ikke vært for krav fra konemor og ungene om cabin så tror jeg at jeg hadde valgt en bowrider.

En mye mer anvennelig båttype for dagsturer.

Mangelen på stuveplass til pikk og pakk en har med seg på en dagstur har vært eneste ankepunktet, men det har jo Askeladden løst med minicabinen.

Nå valgte jeg en båt med relativt stor cabin, noe som gjør at vi alle får soveplass i cabinen - foreløpig. Når ungene blir større må nok far sove under kalesjen :-)

Å overnatte i bowrideren blir bedre enn å ligge i to-mannstelt.

Enig i at det ville vært bedre med en daycruiser for overnatting. Det du mister da er jo en del uteplass til ekstra passasjerer. Daycruiserne er vel også dyrere i innkjøp. Har vel finni ut at man ikke kan få alle sine ønsker oppfylt uten å designe båten selv.

Det går jo, men man ligger veldig på utstilling...

Hvorfor ikke anskaffe daycruiser på 21-22 fot, så får man et ordentlig soverom :smiley:

Min er 20 fot, og jeg ligger ikke på "utstilling".

Man har da gardiner...

... Da er det bedre å ha uteplass enn en cabin som ikke blir brukt noe særlig.

Ikke nord for Stadt.

En liten cabin med varme og dass er en forutsetning for overnattingsturer her.

Synes nå JEG. :rolleyes:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...