lano2 Startet 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2007 Finnes det antisklimiddel på sprayboks ? ( Som ikke setter merke, men som holder alt på plass? ) Glidemiddel finnes jo på spray.... Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Klarlakk blandet med sand? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Trappa opp til cockpit'en er glatt for en liten "voff" ... og lysten på å grise til trappa er liten.... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 En stripe antisklitape ytterst på hvert trinn, pent avrundet i endene, vil da vel se helt greit ut? Nesten som originalt... Og lett å fjerne igjen om det ikke blir så vellykket. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Har allerede antisklitape ytterst, men bikkja nekter likevel å hoppe . Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Skjønner godt at bikkja har problemer med den der ja! Selv har jeg bare ett trinn, men bikkja er likevel skeptisk til å gå ut og inn via denne. Særlig ned, opp går som regel greit. Mulig en stripe eller to til på hvert trinn hjelper litt, men bratt og høyt er det uansett da. Så her må det nok intens trening til... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Sånn en du har? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Selg bikkja og skaff deg katt! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Nesten.... ...men med ekte hår, og litt billigere i drift... ....og hun synger ikke i dusjen... Sitér dette innlegget Link to post
Stigt:-) Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Trappa opp til cockpit'en er glatt for en liten "voff" ... og lysten på å grise til trappa er liten.... Kan du ikke ringe Lundebåt å bestille en Bavariatrapp som har nedfreste gummilister som standard. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Lundebåt og Bavaria er dyrenes venn. ....Regina er Burmaskogenes skrekk ! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 ...mener å ha hørt om en spray som fikser dette.... En løsning er jo å installere 12v rulletrapp.... Joerg dette krever vel litt strøm ? Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Hva med heis? Kanskje lettere å installere? Eller du kan heise bikkja opp og ned med storseilfallet? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Larspo Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Vurdert katapult opp og et spark ned? Hva med å trene den opp til å bli en ren dekkshund med hundehus på dekket? Så noe litt mer serriøst. Kanskje legge teppe i trappa di? Denne kan du jo feste med dobbelsidig tape som er enkelt å få vekk etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Teppe på spray ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Spray på matfett og vent - snart gror det teppe Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Bytt til en mer "brukandes" båt!! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Bæææyliner ? ...eller forresten.. Da slipper jeg vel de dumme seilene ? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Også får du bikkjevennlig vindeltrapp! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Vindeltrapp egner seg vel ikke i seilbåt nei.... ...derimot rulletrapp på 12 volt... Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 (redigert) En løsning er jo å installere 12v rulletrapp.... Joerg dette krever vel litt strøm ? .. så den først nå Men man kan jo bruke kilereimen og motorkraft også, ikke sant. Eller, hvis det kanskje finnes noen av besetningen som har behov for mosjon, en sveiv ! Det er aktivt strømsparing ! Jørg Redigert 1.Juni.2007 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Messy Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 (redigert) ...mener å ha hørt om en spray som fikser dette.... Helt useriøst: På et hotell i fjellheimen jeg/vi besøkte i vinter var det en person som tok middagslur ved svømmebassenget (inne) og snorket slik at andre ikke kunne oppholde seg uten hørselvern. En såkalt liten djevel fôr i meg og fortalte at en måte å muligens få slutt på dette var å hente den sprayboksen med klister (for ski) som var innkjøpt og spraye vedkommende godt under fotsålene. Min gode side forkastet forslaget etter litt intern drøftelse så hvordan dette ville virket vet jeg ikke. Mistenker det hadde vært en morsom opplevelse. Mulig det er klister på sprayboks lano2 sikter til ? Redigert 1.Juni.2007 av Messy (see edit history) Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Rossicus Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Klister på sprayboks får meg til å tenka på håndballklister. Viss du sprayar trappa med dette og let bikkja gå opp og ned nokre gonger så har du snart det finaste sklisikre hundehårsteppe.... Rossicus Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Eller hund i trappen.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.