Jump to content

Et kupp gjorde jeg på båtplassen min!

vikers

Recommended Posts

Har leid båtplass rett på innsiden av Breviksbroen og leien er nå på 3800,-/året inkl. vann og strøm, men nå fikk jeg tilbud om å kjøpe plassen min.

Og det gjorde jeg, slik at jeg nå eier en 3,5m plass på flytebygge med utriggere, strøm og vann i baugen. Avlåst og med vaktselskap!

Kan ha den, leie den ut eller selge denne - og denne kjøpte jeg for den nette sum av 15 000,-!

Da skal båtplass i mange år fremover være greit! :flag:

PS: Tenker jo litt på dere i Oslo som sikkert måtte betale hundretusener for en slik, men en fortjeneste står vel i forhold kanskje...

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Vi har privat brygge rett på innsiden av Breviksbroen, på solkysten. Fellesutrgiftene er vel rundt 12-1500 kroner året inkl. vakthold. Ny 4 meter med 8 meter utrigger koster vel mellom 35 og 40 lapper

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Noen som gir bort penger? Eller kanskje fellesutgiftene på private plasser er 3800/år? :wink:

Neida, fellesutgifter er på 1200/året, og egentlig kan båten ligge hele året også - da det er isfritt og tilgang på strøm hele året.

Og som brusplver sier så er jo bruksverdien den samme, men det er jo bedre å bare binde opp 15 000,- enn å kanskje måtte låne flere hndretusen...blir jo litt renter også av slikt....

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Det er sant....

Om jeg etter et par, tre år selger med 100% fortjeneste så har jeg tjent 15 000,-, mens en som kjøper en plass til 200 000,- og selger på samme tid med 50% fortjeneste har tjent sine 100 000,-. Ser jo fort hva som lønner seg, men jeg synes nå at jeg fikk kjøpt en båtplass til en meget rimelig penge - og på et sted jeg kan tenke meg å ha båt lenge (midt i smørøyet i grenlandsfjorden). Det blir et kupp for meg. :yesnod:

*tenkte ikke så mye på fortjeneste her...mer at jeg fikk eierforhold til en plass med små felleskostnader - kontra det å leie en plass fra år til år..*

Utfor Stavanger legges det ut brygger for kun kr. 50.000 pr. bryggemeter (senter <-> senter). I tillegg er det kun kr. 1550,- + mva pr. bryggemeter i drift/vedlikehold. Pengene til drift/vedlikehold dekker ikke engang utskifte av slitte brygger (som sies å ha forventet levetid på 40-50 år).

Mva på en ikke mva-pliktig tjeneste/vare.. Stilig.

Synes du har vært griseheldig jeg Vikers. Ikke alle forunt å få kjøpe båtplass i den marinaen en har mest lyst.

Å bare binde 15.000 kr for dette er jo ren luksus.

Ikke alle som har lyst eller mulighet til å investere det mangedoblete selv om en ser god fortjeneste i horisonten.

Skjønner veldig godt at du glad :-)

Svart (redigert)

Griseheldig synes jeg at jeg har vært også. :yesnod:

Trenger bare 1 plass, så får heller 4 til følt seg griseheldige de også!

Hadde det kostet som i Stavanger hadde jeg jo ikke hatt mulighet til å kjøpe, og derfor er det en god følelse når jeg nå vet at båtplass i mange år er sikret og det til en rimelig penge. Leiemarkedet er jo litt mer usikkert og litt dyrere, men nå har vi det fint - Agnes og jeg! :lol:

:cheers:

Redigert av vikers (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...