Jon-Kåre Startet 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2007 Hvor mange grader bør pakningen mellom manifoil og motor tåle, blir det over 1000 grader celsius her???? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Nå er det nesten godt en halv time, dette haster jo må dere skjønne Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Aner ikke, men det er vel gjerne en asbest pakning elns her vel? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Jeg leter litt i motormanualen til Yanmar 6 LYA STE. Mener at jeg har sett tallet 800 grader Celsius ett sted. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Over 1000 grader blir det nok ikke, men pakningen må nok tåle et par-tre hundre pluss... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Birchwood 320 Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 (redigert) Ikke for å være stygg.. Men hva er stemplene laget av.. Og hva er smeltepunktet til dette metallet?? 1000 grader da er det fyll fyr i motorrommet ditt Redigert 23.Mai.2007 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
SvartRøyk Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Eksosen er varm, men pakningsflatene blir vel ikke så veldig mye varmere enn motor/manifold. Motoren holder 90 grader. Eksosgassene er varmest før evt turbo på det værste 850 grader. På en marinemotor er turboen gjerne vannkjølt og da blir det ikke allverden. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Jeg lagde en pakning til en eksos manifold i grafittlaminat for noen år siden. Dette er samme pakningsmeteriale som brukes mye offshore på flenseforbindelser. Dette funket meget bra. Lett å skjære i samt å stanse ut boltehull. Kjøpte en liten plate for en 50 lapp hos Vestpak. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
maskinist Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Vil tro at i værste fall kan man komme opp i 600 grader det normale vil ligge på ca 500 ved full last vil jeg tro slik er det iallefall på større skipsmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 På en marinemotor er turboen gjerne vannkjølt og da blir det ikke allverden. Dette er en bilmotor som mariniseres så turboen er ikke vannkjølt. Det er blitt en åpning på 0,6-0,7mm på 2 av flensene så derfor spørsmålet om pakning Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
hifo Svart 24.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2007 når noen turbomotorer belastes over tid ,( uten vannkjøling) kan jo turboen bli svakt rødglødende.. da vil jeg jo anta at eksos gassene er endel varmere enn turboen.. men du kan bruke dine pakninger da manifold og topp ikke kommer opp i 1000 grader.. det som isåfall skjer er at pakning bitene som eventuelt stikker litt inn i utblås røret vil kunne smelte \brenne opp.. gjør ingenting.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Birchwood 320 Svart 24.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2007 621 grader celsius så er turboen min ferdig. Da er jeg over rødfeltet Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Jon-Kåre Svart 24.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2007 621 grader celsius så er turboen min ferdig. Da er jeg over rødfeltet Er din turbo vannkjølt? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Birchwood 320 Svart 24.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2007 Jepp Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.