Jump to content

Hva gjør man når en båt synker?

bliss X

Recommended Posts

Etter det jeg forstod på en samtale med redningsselskapet for en stund siden så gjelder det kun for en bestemt båt. Har du to båter så gjelder det faktisk bare for den ene selv om de ikke har spesifikt spurt deg om hvilken båt du "melder" inn! :yesnod:

:sailing:

Trodde at medlemskapet fulgte personen og ikke båten. Tar man feil her ?

Lasse har gjort det han kunne! Men, han burde jo vist at brannvesenet har båter med lenseutstyr i fjorden :smiley:. Selv lå jeg tre måneder i fjor våres på Bygdøy. Satte meg inn i hvem/hvor hjelp kunne skaffes fra. Første bud når en legger til kai uansett hvor. Lokaliser hjelpeutstyr i nabolaget og ta det i bruk om nødvendig, også for å hjelpe andre. Om en skal se bort fra de som spekulerer i å la båten synke kan en jo påpeke at personen burde ha holdt seg i nærheten slik at svindelen ble sikret.

jawik

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Trodde at medlemskapet fulgte personen og ikke båten. Tar man feil her ?

Følgende på NSSRs hjemmeside:

KystPatruljemedlemskapet gjelder personen og dennes fritidsbåt, og assistansetilbudet gjelder de som til enhver tid er om bord i båten.

Legg merke til entallsordet "fritidsbåt" og "båten" ikke "fritidsbåter" og "båtene", samt at jeg som nevnt diskuterte dette på telefon i fjor med dem og de likte ikke mitt spørsmål og sa da at det var ment å følge båten og ikke båtene!

Samtidig så får jeg rabatt på fire båter fra forsikringsselskapet p.g.a. mitt medlemskap så litt forvirrende det hele!

redigert:

fant litt mere:

Medlemskapet gjelder for fritidsfartøyet og tilhørende jolle inntil 12 fot. Har du flere båter tegnes flerbåtmedlemskap. En båt kr 550,- og de neste kr 375,- per båt.

Me når man tegner medlemsskapet så spør de jo ikke om hvilken båt som meldes inn, så.....!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Og båten ble reddet, men det ser ikke ut som det spiller noen rolle her.

Bare se det i øynene Lasse, samme hva du gjør så er det gæ'ærnt! :headbang::wink:

Er mange her som hadde satt pris på å ha deg i sin båthavn, tross alt så gjorde du noe og fikk reddet båten! :flag::cheers:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Og båten ble reddet, men det ser ikke ut som det spiller noen rolle her.

Det har lett for å drukne i en opphetet debat/synsing.

Følgende på NSSRs hjemmeside:

KystPatruljemedlemskapet gjelder personen og dennes fritidsbåt, og assistansetilbudet gjelder de som til enhver tid er om bord i båten.

Legg merke til entallsordet "fritidsbåt" og "båten" ikke "fritidsbåter" og "båtene", samt at jeg som nevnt diskuterte dette på telefon i fjor med dem og de likte ikke mitt spørsmål og sa da at det var ment å følge båten og ikke båtene!

Samtidig så får jeg rabatt på fire båter fra forsikringsselskapet p.g.a. mitt medlemskap så litt forvirrende det hele!

Blir noe forvirret her når jeg ser på ditt innlegg #50 og siste innlegg. NSSR viser til person og en bestemt båt som melders inn. Ikke person alene. Likevell får du rabatt for fire båter :confused:

jawik

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Blir noe forvirret her når jeg ser på ditt innlegg #50 og siste innlegg. NSSR viser til person og en bestemt båt som melders inn. Ikke person alene. Likevell får du rabatt for fire båter :confused:

Har nå redigert mitt forrige innlegg etter litt mere leting på NSSRs hjemmeside så følger person og en båt, flere båter mere penger!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...