Sydvesten Startet 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2007 Har kikket litt rundt omkring i gjestehvaner og det virker som de "ekte" seilerne har seilersko av denne typen når man går i land, samt gjerne en Musto eller lignende genser over skuldrene.... Er dette noe krav..? Eller gjør det seg ikke å ha en Bavaria og seilersko?.. Jeg har bare slike fra Adidas som kalles for "kjippkjappær" her i Bamble.. Kan det være derfor noen kikker så rart på meg i havner... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Spinner Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Du kan ta det helt med ro! Det er stort sett bare her på Båtplassen at Bavaria-krigen pågår. Der ute i havnene rundt omkring blir du sett på som en ekte seiler, og da er det nok bare et par sko som gjelder: Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Hasla 26 Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Dette blir nok bra,mulig en hvit eller rød genser over skuldrene så går du rett inn i miljøet. MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
tuffff Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 mulig en hvit eller rød genser over skuldrene Hvit og blå tverrstripet også et lite skjærf i halsen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Hva er standard "outfit" for oss Dieselgutta; finnes det egne motorsko Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Alternativt kan du bruke dette: (hentet fra http://images.google.no/imgres?imgurl=http...%3Dno%26sa%3DN) eller dersom du skal leve det helt ut, dette: (Skannet uten tillatelse, dog til gjengjeld med en del reklame for Ragnar Kvam jr., I hodet på en seiler (Gyldendal)) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Sko med hvite såler er et must ombord. Sort rågummi setter merker som er vanskelige å få av. Det er jo Sebago Dockside som ruler ! ( Håndsydde mokasiner fra Canada ) http://www.trendmark.se/ Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 (redigert) Selvsagt må du ha skikelige sko slik at du ikke havner i havet når du må ut og gå når det er vått på dekk , tenk sikkerhet Sydevesten så får du heller gremmes over å ha falt for massesuggesjonen det er å ha riktig utstyr til riktig jobb. Men du slipper å kjøpe brune trøndersko , det finnes masse andre sko som er kjempebra på markedet. HARKEN har jeg selv i brunt skinn http://www.ybw.com/ybw/harken/images/comp/shoes.jpg de er knallbra. Disse Mustoene her http://shop.pinbax.com/items/Muso%20P%20Deck%20Shoes.gif er knallbra og samtidig så anonnyme at om du ikke treffer på en x-yachts eller Grand Soleil seiler så tror de det er vanlige bysko Redigert 28.Mai.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Dette kalles Docksiders sydvesten, og brukes som navnet tilsier. .. Og skal du f.eks innta en bedre middag på Bodilles i Skagen, så bør buksene være røde. Her er det mye å lære Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Hva er standard "outfit" for oss Dieselgutta; finnes det egne motorsko Traktorsko? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 (redigert) Hva er standard "outfit" for oss Dieselgutta; finnes det egne motorsko Tror det er disse se her best overalt Redigert 28.Mai.2007 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tuffff Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Kjøpte blå "seilersko" på Lidl. Hundre kroner paret og til forveksling lik Docksider og andre motesko. Solide er de også - og gode å gå i. Kjøpte to par i fjor sommer og har ennå ikke hatt behov for å ta det andre i bruk. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Hva er standard "outfit" for oss Dieselgutta; finnes det egne motorsko Kanskje Poseidon kommer på banen senere. Så lenge: jeg mener å huske at han opplyste for en stund siden at han brukte tøffler ombord og i maskinrommet Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Disse er tingen, både for å holde seg varm og for å signalisere sin plassering i verden i forhold til Sebago - som for øvrig er noen utmerkede sko Muckboots Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Kjøpte blå "seilersko" på Lidl. Forsiktig nå! Det er livsfarlig å nevne Lidl sammen med Bavaria, det kan starte en uendelig tråd om billige tyske varer. Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
lano2 Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Setter de ikke merker i dekk ? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Jeg vil kanskje tro at om du stiller i blå seilersko, rød bukse og rød mustogenser over skuldrene med hvit lacoste t-skjorte med krage og et blått skjerf i halsen og gjerne ha på deg seilerhanskene.... Da vil nok folket i havna ikke engang legge merke til at du har Bavaria .. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
OT-flyktning Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Setter de ikke merker i dekk ? Ja, og så? Har du merker på dekk så legger du bare nytt dekk eller kjøper ny båt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Hvit såle er best. Kona er ikke nøye, hun tar det som passer best. Jr går i joggesko, jrine noe sydengreier. Mens jeg har Merell,HH og Dockside . Men så har jeg også semskede støvler fra Henri også. . Det viktigste er grip-feste. Har fått høre dette av kona. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
bliss X Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Tror det går greit med Bavaria, jeg vikers. Bare sørg for å ha KNS flagg, gjerne en litt slitt sjelden vimpel fra en fjertliggende yachtclub som ingen vet hva betyr, og blankpolert båtshake i edelt treverk lett synlig så går det helt greit med en bavaria. Det er de små tingene som teller. Men det er viktig å ikke overdrive. Da blir det lett "harry", og alle ler av deg. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 denne baatsman, den ger bra feste i teakdekket...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
tuffff Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Setter de ikke merker i dekk ? Nei, faktisk ikke. Helt overraskende bra kvalitet. Mine er brukt mye. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Traktorsko? Motorbåtsko. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Hva er standard "outfit" for oss Dieselgutta; finnes det egne motorsko Du kan jo f.eks legge inn et bud på disse Diesel skoene? http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=50...p;LanguageNr=20 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.