Jump to content

"Må" jeg ha seilersko når jeg har seilbåt?

Sydvesten

Recommended Posts

Har kikket litt rundt omkring i gjestehvaner og det virker som de "ekte" seilerne har seilersko av denne typen når man går i land, samt gjerne en Musto eller lignende genser over skuldrene....

a-bohan-seilersko-brun.jpg

Er dette noe krav..? Eller gjør det seg ikke å ha en Bavaria og seilersko?..

Jeg har bare slike fra Adidas som kalles for "kjippkjappær" her i Bamble.. Kan det være derfor noen kikker så rart på meg i havner...

075fe2da-0389-4003-ba5c-9c96678a0d80.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Selvsagt må du ha skikelige sko slik at du ikke havner i havet når du må ut og gå når det er vått på dekk , tenk sikkerhet Sydevesten så får du heller gremmes over å ha falt for massesuggesjonen det er å ha riktig utstyr til riktig jobb. :smiley:

Men du slipper å kjøpe brune trøndersko , det finnes masse andre sko som er kjempebra på markedet.

HARKEN har jeg selv i brunt skinn http://www.ybw.com/ybw/harken/images/comp/shoes.jpg de er knallbra.

Disse Mustoene her http://shop.pinbax.com/items/Muso%20P%20Deck%20Shoes.gif er knallbra og samtidig så anonnyme at om du ikke treffer på en x-yachts eller Grand Soleil seiler så tror de det er vanlige bysko :wink:

Redigert av Enzo (see edit history)

Jeg vil kanskje tro at om du stiller i blå seilersko, rød bukse og rød mustogenser over skuldrene med hvit lacoste t-skjorte med krage og et blått skjerf i halsen og gjerne ha på deg seilerhanskene....

Da vil nok folket i havna ikke engang legge merke til at du har Bavaria .. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Tror det går greit med Bavaria, jeg vikers.

Bare sørg for å ha KNS flagg, gjerne en litt slitt sjelden vimpel fra en fjertliggende yachtclub som ingen vet hva betyr, og blankpolert båtshake i edelt treverk lett synlig så går det helt greit med en bavaria.

Det er de små tingene som teller. Men det er viktig å ikke overdrive. Da blir det lett "harry", og alle ler av deg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...