Jump to content

"Må" jeg ha seilersko når jeg har seilbåt?

Sydvesten

Recommended Posts

Til motorbåt... :

Har brukt litt av hvert selv, mest Sebago Docksides. Synes egentlig ikke de er så gode å gå i på land, men jeg ser mange bruker dem i byen og over alt.

Nå har jeg Timberland som ligner Sebago docksides.

Har lurt på å kjøpe et par slike som jeg har sett mange gå i :eek: :

2608-1-WHITE.JPG

Vet ikke om de sklir lett på dekk??

Redigert av OLPI (see edit history)

Hei

Tilbake til utgangspunktet. Ja i noen får havner som for eksempel Marstrand, føler ihvertfal jeg, at både tøy og måten man gjør sin promenad på, faktisk er vesenlig, for hvorvidt man er en god seiler. Jeg er heldigvis så heldig at jeg har motorbåt så jeg bekymrer meg ikke så mye for dette. Men hvem vet det finnes sikkert noe tilsvarende tøv for oss motorbåtfanter om man ønsker å hevde seg i det øvre sjiktet. Mener jeg har sett at det er viktig med rett solbriller på de største flybridgene

jeg trasker i tresko året rundt.
Samme her, har snaut nok hatt andre sko på meg de siste 20 år... helt uavhengig av om motoren er hvit og flat eller mer klumpete og f.eks. grønn :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Hva du har på når du går i land spiller ingen rolle, men ombord bør skoene oppfylle to krav:

1) At de ikke er glatte

2) At de ikke sverter av

En gang hadde jeg med en som hadde joggesko med sorte såler. Måtte skrubbe hele båten etterpå.

Sko med hvite såler eller rågummisåle er fint, og Docksiders etc oppfyller faktisk disse kravene. Joggesko til innendørsbruk er ofte bra også.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Hei

En gang har jeg kjøpt billige "seilersko".

Hælkappen ble myk når den ble våt og jeg skle ut av skoen, manntauet på seilbåten jeg hadde reddet meg.

Da dette skjedde var jeg ute på soloseilas og hadde ligget igjen på fjorden mens båten hadde seilt videre .

Sebago er grei til bruk i motorbåt, men de nye skoene til HH sitter bedre på føttene.

Lagerutsalg på Lillehammer i november ga en meget hyggelig pris på mine nye HH sko. :smiley:

Seilingen på Lillehammer er forholdsvis laber i november. :wink:

mvh

giver

Crocs (fra #27) er veldig stødige i båt. Ikke glatte på teak eller gelcoat overflate.

Ellers skjønner jeg nå at moten er slitte tresko eller traktorsko for oss Dieselgutta. Antar da at sidrumpa Olabukser (ikke kjent merke), flanellskjorte eller t-skjorte med reklame er OK. Og selvfølgelig obligatorisk grønn caps med Castrol merke på :cool::cool:

Spørs om det går med Nidelv?

Hei

Tilbake til utgangspunktet. Ja i noen får havner som for eksempel Marstrand, føler ihvertfal jeg, at både tøy og måten man gjør sin promenad på, faktisk er vesenlig, for hvorvidt man er en god seiler. Jeg er heldigvis så heldig at jeg har motorbåt så jeg bekymrer meg ikke så mye for dette. Men hvem vet det finnes sikkert noe tilsvarende tøv for oss motorbåtfanter om man ønsker å hevde seg i det øvre sjiktet. Mener jeg har sett at det er viktig med rett solbriller på de største flybridgene

Det kan jeg berolige deg med at det ikke finnes. Slikt jåleri finner du ikke blant oss motorbåtfolk. Uansett hva slags båt du stiller med.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Skjønner godt seilfolka som skal ut på et glatt dekk og håndtere ting og tang. Da er det godt med grep under beina. Og da spiller vel utseende mindre rolle vil jeg tro. Og at de ikke setter merker.

Vi motorbåtfolk labber mer rundt inne i båten og da teller komforten bedre. Ofte barbeint eller i svigermors raggsokker når vi er underveis.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

mine favorittsko ombord er crocks, kjøp fra f.eks taylorshoes.com så få du dem hjem i posten for snaue 200 kroner. Godt feste, sverter ikke, lett å smette av og på, kan bade med og de beskytter tær mot skarpe stener er noen av fordelene. Kan også vaskes og de er meget behagelige. Barna har selvfølgelig slike også.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Selvfølgelig skal man det. :lol:

Det er meget gode å gå på. :cool:

Men man skal også ha skikkelige seilerstøvler til bruk i seilbåten.

spesielt hvis men ikke bare seiler når gradestokken viser 20 grader.

Dette har nok ikke noe med å være "sossete",( eller jo litt forde som prader rundt -uten at de har satt sine bein i en båt- men helst prøver å gi intrykk av at de gjør det hele tiden)

Sjøl er jeg på par # 2 (mine har holdt i mange år) og de skal slites godt ut før de får gå av med pensjon. :cool:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Beklager dere ærede medlemmer av dette forum, men nå greier jeg ikke å la være å kverulere litt.

Kan hende jeg har litt lite å gjøre akkurat nå siden dette irriterer meg så mye at jeg gidder å bruke 5 min til å svare i dette emnet. Men det er møkkavær ute, men det gjør meg vel ikke bedre enn dem jeg er uenig med :blush:

Men til saken:

Jeg forstår meg ikke på emnetittelen da det virker på meg som en totalt uinterresant sak om hva andre har på seg eller bruker av gadget. Er det av interresse av praktiske grunner eller sikkerhetsmessige kan jeg forstå det, men å diskutere hva en bruker av sko/klær pga stil eller mote......

Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er at emneoversikten blir så stor at når en har behov for å bruke den, blir det nesten umulig å navigere seg frem pga alle emnetitler og at det ikke er organisert i alfabetisk rekkefølge.

Hva er egentlig emneoversikten organisert etter i de forskjellige temaer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...