BjarneBob Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 HKS med værnetå - betydelig mer slitt enn disse og selvfølgelig en eldre utgave; helst i kombinasjon med sliten Snickers arbeidsbukse Ser forøvrig at de har er rikt utvalg i forkjellige varianter av "tresko" for den som digger det ! http://www.hks.dk Vær deg sjæl og nyt dagene sier nå jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Jeg skal ikke avspore og tar det opp i en emneoversiktstråd - følg med, følg med Svaret ligger her - innlegg 32 Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 Bavaria eiere har jo sitt eget dedikerte sko-merke!! http://www.bavariasafety.co.za/ (Får bare håpe at sålen ikke løsner!!) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2007 (Får bare håpe at sålen ikke løsner!!) dom nyaste Bavarierne kommer med 2 kjöler........hvis en løsner kansje det er likadant med skorna att man får med en reservsåle....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Godt fottøy er en viktig del av personlig sikkerhetsutstyr på linje med vest og sele. En er avhengig av å ha fottøy som gir godt grep på et vått og glatt dekk. Har hatt masse rart. Timberland finner jeg omtrent ubrukelig og Dubarry blir for tungt på foten. Har nå Sebago sko og støvler. Begge lette og behagelige og med godt grep. Og. Tilbringer en del tid ombord i, i denne sammenheng, store motorbåter. Hadde jeg arbeidet der iført tøfler eller tresko, hadde jeg funnet at jeg rimelig raskt hadde hatt en avtale med sikkerhetsansvarlig. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 (redigert) Hei. Lurer om sko er god nok til seiler eller motorbåt? Eller farlig glatt?? Pga den koster billig kr 399 hos XXL eller G-sport http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=64300 At-le Redigert 29.April.2008 av At-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Pleier å bruke helt alminnelige joggesko enten jeg seiler min egen eller er på dekk på Poseidon II. Bør kanskje revurdere, fant ut at ståldekket på Poseidon II blir svinglatt når det kommer snø på. Kan ikke huske at tredekket på gamle Poseidon var så ille. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Hei At-le Jeg har akkurat vært innom XXL og tatt med meg et par av skoene du linker til. Har ennå ikke prøvd dem på båt, men til stoffsko å være virker de bra. Stive med god støtte samtidig som komforten til min fot er veldig god. Virker solide. Sålen bør være bra til båtbruk. I forhold til pris ser de ut til å være et veldig godt kjøp! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Blue_Dragon Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Hvis jeg har seilersko, må jeg ha seilbåt da? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Styr unna gummi "seilerstøvler" fra skobutikken, for de har for dårlig grep på et glatt dekk. Ellers er det vel ett fett hva du bruker så lenge sålen gir godt grep og ikke setter merke? Joggesko til innendørs/hallbruk fungerer like bra som noe annet. De billige HH skoene over så veldig grei ut. Det er heldigvis langt mellom "snobbehavnene" her på Vestlandet Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Mulligan Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 "Snobbehavna" eksisterer bare oppe i hue på de som ikke vet hvilken betydning godt fottøy har for sikkerheten ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 De selger fjorårsmodeller av HH-seilersko på G-sport for tiden til 200,- per par. Dette var "toppmodellen" i fjor, og sitter som limt på dekket. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Krimart Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Som andre har nevnt er det greit å unngå at hele båten er full av svarte striper fra joggesko, samt at det er greit å ha skikkelig sklisikker såle når man skal fram på dekk i ruskevær. Barbeint anbefasles ikke, det går ikke en sesong uten at jeg sparker borti genoatraveren med bare tær... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Barbeint anbefasles ikke, det går ikke en sesong uten at jeg sparker borti genoatraveren med bare tær... Hmmmm forstore tær ? bare måtte. Kona sliter med samme problemet. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
baatsman Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Crocs/crocs etterligninger er det flere som bruker. Min datter bruker de hele tiden ombord. Ikke lager de merker heller. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Krimart Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Hmmmm forstore tær ? bare måtte. Kona sliter med samme problemet. Det er vel hun som jages frem på dekk, eller hva? ved våre familieseilaser er kona ankervinsjoperatør på fordekket, og hver gang hun sparker i Genoatraveren uten sko sier jeg selvsagt: Det var det jeg sa, du må ta på sko. Hun tar selvsagt grusom verbal hevn når jeg gjør det samme. Ikke mye medlidenhet å få ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Hei. Har kjøpte den idag. Synes det er ok At-le Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Jeg har og kjøpt den fra H/H - liker særlig badeplattformen bak... Sitér dette innlegget Link to post
terapi Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Mulligan har svar til dere alle, Hva passer best til lakkert dekk, og hva passer best til ubehandlet teak. DET er kun i norge janteloven gjelder Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Om bord i slepern går det mest i vernesko riktignok. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sjøtummel Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg bryr meg ikke hva skoene kalles, men jeg har tre enkle og greie krav: Sålene skal ikke sette merker på dekk Sålene skal være noenlunde sklisikre Skoene skal ha god drenering Jeg har flere par sko i båten ettersom det kan være greit å skifte fra våte sko til litt tørrere sko en gang i blant. Alle sammen har såler med gode åpninger som vannet kan renne ut av. Seiler jeg utaskjærs blir det gjerne en og annen bølge over dekket eller ripa. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg ser etter vernesandaler; med spikertramp og vernetå. De jeg har funnet, setter sannsynligvis merker på dekket. Noen som vet? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
MortenK Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Hvis jeg har seilersko, må jeg ha seilbåt da? Jepp! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
NC Justina Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Sjekk disse her: http://www.magasinet.no/display.aspx?menui...amp;prodid=3482 Bruker dem daglig på jobb (alltid) og bruker dem hardt. Sålen knekker IKKE på forfoten, hvilket ganske mange andre gjør. Hvis man skulle ønske noen forbedringer på disse i forbindelse med båt, måtte det være en vernetupp. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg bryr meg ikke hva skoene kalles, men jeg har tre enkle og greie krav: 1. Sålene skal ikke sette merker på dekk 2. Sålene skal være noenlunde sklisikre 3. Skoene skal ha god drenering Gjør som jeg: barbeint! Dårlig drenering dog... I motorbåt går jeg stort sett barbeint, men trekker på meg "MBT gåsko" eller vanlige joggesko. Altså de skoene jeg bruker til vanlig. Seilbåt har jeg ennå ikke hatt (utenom seiljoller, og da barbeint). På ståldekk kan man male på nytt med sand i malingen for å få godt og sklisikkert dekk... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.