Rolf Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Ikke noe båtrelatert i år. Hvilken skjebne! Jeg derimot: -3 flotte bøker: Havet har meg nå av Ragnar Kvam jr Den store knuteboka av Colin Jarman Kystguiden - Skagerakkysten -Mappe til båtsportkartene. -Påmønstringsbevis som fokkeslask på svogerns Bavaria 38. riktig bra synes jeg.... Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Lars H. Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Hei. Fikk en båtduk jeg(!). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Walter_S Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 Hei. Fikk en båtduk jeg(!). Lars H. Hei Lars H! Så flott da, Lars! En båtduk, du verden!!! Skal en dømme etter fontstørrelsen din så var det ingen "stor" båtduk heller? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 Fikk ingen båtgaver i år, men jeg kjøpte meg et knaggratt til den nyervervede skuta som fremdeles står i Sandnes. Nå er det snart ny sesong og sånn som jeg gleder meg Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 Var heldig i år. Fikk båtsportkart, kartmapper, samt pensumbok til fritidskippereksamen. (Har riktignok ikke planer om å ta eksamen, men boka er bra lesestoff likevel) Geir Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 Første delen av julen er vel overstått, og jeg er storfornøyd på alle mulige måter! Når det gjelder båtrelaterte presanger så var vel tre bøker det nærmeste: Senkingen av Scharnhorst, fra min yngste som tjenestegjør i marinen - og som selv har lyst til å lese boken Et prakteksemplar av boken som ble utgitt i anledning "Stavangerskes" 100 års jubileum i 1955 Den lokalhistoriske "Kopervik og Stangeland, bind 3" hvor familiens skyssbåter er viet flere oppslag, og hvor undertegnede er både omtalt og avbildet.... Alt i alt: enda en innholdsrik og trivelig julehelg - ispedd ett og annet besøk på baatplassen. Fortsatt god jul til dere alle mvh Poseidon PS Boken om Kopervik og Stangeland inneholder forresten også bilder og omtale av Lars H. sin familie på de kanter.... DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Brigg Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 Joda, det ble relevante gaver til jul. Av rederinnen fikk jeg Den norske los for strekningen Statt-Rørvik. Mye hyggelig lesning om beskrivelser av havner og farvann. Av lettmatrosen fikk jeg Tidevannstabeller for 2004. Dette er gaver som gleder! Fortsatt god jul til alle på baatplassen!!! Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sigurd Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 Hei! Det ble skylight til båten under grana i år. Ser fram til å bytte ut den gamle krakelerte Vetus "campingvogn luka med noe bedre. Forøvrig er det skips-skilpadda som ligger i bakgrunnen og sløver...gir blaffen i hele jula og er tydelig irritert pga av svingningene i været. Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2003 PS Boken om Kopervik og Stangeland inneholder forresten også bilder og omtale av Lars H. sin familie på de kanter.... Interessant, får sjekke litt mer om den boken. (til de som ikke vet det, selv om jeg er fra Stavanger, kom min far fra Kopervik)Sender deg en IM om saken Jan. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bertinius Svart 30.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2003 Ekkolodd,barometer,klokke, lyskaster. Ja i det hele så har mine skjønt ebda et år at jeg tenker båt og sjø. Og takk for det. Det er jo ved slike tider man kan få det man selv ikke ser seg råd til. Men da må de skjønne "galskapen" :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 30.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2003 Vi fikk vinglass ,likørglass og ølglass mangler bare noe og ha oppi dem Fikk også service til skuta da vi mangler det meste ombord . Sa til en kamerat at jeg må ha et nytt ratt med utvendig teakring ,jaggu lå det et under treet ,og det flotte håndlaget fra Holland . Dem skjønner hvem som er skipper også ,jeg fikk Lalizas skipperjakke så da kan man nesten ikke forlange mere .Resten av div utstyr kommer vel ettervert håper jeg ,men det koster litt og bygge opp det meste fra null [shadow=red,left,300]Hilsen Tine II [/shadow] Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
carmina Svart 30.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2003 Fekk "Havet tok" - 72 skipsforlis langs kysten av sogn og fjordane av Malvin Toft. Her er ein del av siste 150 års forlis, av dei mest kjende er "St. Svithun" og "Lynx". Så kan eg forlise på sengekanten kvar kveld til ut i mars - Sitér dette innlegget Link to post
kirkes Svart 24.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2004 Hei. Nå i dag juleaften kom JULEPRESANGEN fra USA. Kartplotteren Navman 5600 ble hentet på postkontoret, koblet på og den virket. Hele stasen kom på kr. 6200,- med frakt og moms. Jeg brukte Jetcarrier og var meget førnøyd. Hos Maritim koster den kr. 12.200,-. Så løp og kjøp. Skal prøve å være litt sosial selv om jeg har lyst til å "trykke" litt. Nå maser madammen. GOD JUL til dere alle Hilsen Kirkes Sitér dette innlegget Link to post
Piruto Svart 24.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2004 Regner med at julegaven til båten kommer om noen dager. Baatplassen.no vimpelen ble bestilt i dag!! Til far ble det forøvrig både Leatherman Charge Ti, Maglite 3D og godlukt av ymse slag til jul. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Regner med at julegaven til båten kommer om noen dager. Baatplassen.no vimpelen ble bestilt i dag!! Til far ble det forøvrig både Leatherman Charge Ti, Maglite 3D og godlukt av ymse slag til jul. Eg har også endelig bestilt vimpel!... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 God morgen, og fortsatt God Jul. Som Trudes "store helt", måtte det jo bare bli fottøy som julegave fra henne, se bildet under! Lars H. Ps. Nå snør det godt her på Skjetten! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VindiHaaret Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Hei! Fekk flaggstang og flagg til nyeskuta av kona. Men eg lurer litt på er om det er "reglar" for kva slags flaggstang det bør/skal vere når båten har ein del teakdetaljar (listverk, dørk og badeplattform)? Båten er Skibsplast 655 Selected. Bør flaggstanga også vere i teak eller er det fritt fram med mahogni? Må nok ein tur ut og prøve sjølv om båten står på land enno. Etterpå blir det familiemiddag med pinnekjøt. mvh Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
bliss X Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Hei! Fekk flaggstang og flagg til nyeskuta av kona. Men eg lurer litt på er om det er "reglar" for kva slags flaggstang det bør/skal vere når båten har ein del teakdetaljar (listverk, dørk og badeplattform)? Båten er Skibsplast 655 Selected. Bør flaggstanga også vere i teak eller er det fritt fram med mahogni? Må nok ein tur ut og prøve sjølv om båten står på land enno. Etterpå blir det familiemiddag med pinnekjøt. mvh Hei Det høres ut til å være en flott presang! Flaggstang i mahogny er helt kurant, og passer yppelig sammen med listverk og dørk i teak Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 God Jul alle sammen, det ble GPS pakke under treet. Garmin 72 marine. Er det noen som har erfaringer med denne?? Har kartprogram og trenger en pc kabel (det får bli neste handel!!!) Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Her i huset ble det en VHF på meg i år. Ikke den store overraskelsen siden jeg måtte handle den inn selv på Oslotur hos Malfix men hyggelig å pakke den ut likevel! Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Her i huset ble det en VHF på meg i år. Ikke den store overraskelsen siden jeg måtte handle den inn selv på Oslotur hos Malfix men hyggelig å pakke den ut likevel! Måtte kjøpe og pakke inn selv også!!!! (hvordan ellers få den perfekte presang??) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 jeg fikk Play Station :-) :-) finnes det båtrelaterte spill? Nå er det mest brum brum- morro Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Måtte kjøpe og pakke inn selv også!!!! (hvordan ellers få den perfekte presang??) Ja selvsagt må man gjøre det slik, for det optimale resultat. Jeg gjorde det svært enkelt for familien i år, hvor jeg etter min handlerunde ordnet det slik at : Koppeholder i teak fra minsten Flaskeholder i teak fra neste Krydderhylle i teak fra neste Mobiltelefonholdere i teak fra neste Diverse småartikler i teak fra eldste samt koøyer, vimpler fra Baatplassen og Knbf + diverse fra kona......... Alt det jeg har kjøpt til båten (den må jo få gaver den også ....) tror jeg ikke jeg skal gå innpå her ... (kona er inne og sjekker innimellom ) Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 Barbermaskin av rederinnen, den kan også brukes i båt. av ungene ble det klær, trenger jo det også, og båten fikk Ilas ankervinsj. Og denne er vi i full gang med å montere. Koselig å jobbe i båten mens snøen laver ned utenfor og det er godt og varmt under burkaen. Men nå blir det resten av julematen fra i går og litt akevitt til. Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 25.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2004 (redigert) Men nå blir det resten av julematen fra i går og litt akevitt til. Er akkuratt ferdig med restene fra igår (pinnekjøtt og medisterpølser, poteter og kålrotstappe, selvsagt med akkevitt og juleøl) nam nam.... Hilsen en god og mett Intruder Redigert 25.Desember.2004 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.