Loddebåt Startet 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2007 Hei, min far kom over en Askvik loddebåt som ble plassert i et naust for ca.40år siden, uten å ha vært i bruk etter det. Motoren er en 5hk Marna. Vi har ikke sett båten enda, men han som eier den sier den er som "ny". Vi spurte hvorfor de ikke hadde solgt den, men han hadde ikke tenkt tanken enda, men siden vi var interessert i den så skulle han tenke på det. I denne forbindelse lurte jeg på om det er diverse jeg bør være obs på siden båten har vært i dette naustet over så lang tid uten å blitt gjort noe med...??? - kom med meninger!!! - Hvis den er hel og fin i treverket, tror jeg dette kan bli en virkelig flott båt når jeg "eventuelt" får mettet den med diverse godsaker...:-).. Må si det frister, men pr. idag har jeg har ikke plass til å lagre den innendørs under oppussing. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 OBS Sjekk saumen (klinkspikeren), den kan være helt opprusta. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Om motoren ikke har vært startet i den tid den har stått i naustet må du beregne at denne må overhales. Helt sikkert rustet inni. Og starter du så gjør du bare enda mer skade. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teisten-Øyna Svart 31.August.2008 Link til dette innlegget Svart 31.August.2008 Hei vordan går det med loddebåten jeg har også en loddebåt men jeg har en 10 hk sabb fra 1975 19 fot sjekk ut trekoggen med mvh idius/loddebåten Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 HAr du båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.