Enzo Startet 29.Mai.2007 Del på Facebook Startet 29.Mai.2007 Lurer bare på om dere registrerer båtene deres Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 SSkrev nei, men det er ikke fordi jeg ikke vil men fordi de krever dokumentert eier historikk på en båt fra ca 1965 Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
tom-ass Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Svarte Ja, men jeg hadde problemer med å få det til! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Avsluttet2 Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Regner med at det er nssr sitt register du mener. Jeg svarte ja, men det er ikke selvsagt for meg. Da jeg kjøpte båten var det det eneste registeret forsikringsselskapet godkjente. Derfor blir det mer slik: Ja, jeg følte meg tvunget. Hadde jeg kjøpt båt i dag hadde jeg valgt et annet register, men nå gidder jeg ikke gjøre noe mer med det. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Påny gjelder Ingars regel: det kan lønne seg å innhente noen opplysninger før man starter en poll. Noen, og stadig flere ettersom reglene endres 1.7. i år, vil registrere båten i NOR. Det er ikke samsvar mellom overskrift på tråden og spørsmålene i svaralternativene. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Svarte også "ja", men det gjelder kun moderskipet, ikke jolla. Og så 100% "selvsagt" var det ikke heller. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Påny gjelder Ingars regel: det kan lønne seg å innhente noen opplysninger før man starter en poll. Noen, og stadig flere ettersom reglene endres 1.7. i år, vil registrere båten i NOR. Det er ikke samsvar mellom overskrift på tråden og spørsmålene i svaralternativene. Jeg trodde det kun fantes ett register nå beklager. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Svarte ja, men dette er ikke selvsakt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Daffy Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 manglet vel noen alternativer her ja Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Enzo Svart 29.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 er bare å fyre opp en korrekt skrevet spørreundersøkelse så lar vi bare denne tråden dø Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 (redigert) Hva er problemet? Det burde være enkelt å svare på om båten er registrert eller ikke, eller om den kommer til å bli det. Om alle registre hadde vært med kunne en få mer nyanserte svar men pollen er grei nok til sitt bruk For min del svarte jeg ja, har nettopp fått den slettet i et utenlandsk register, står nå i RSSR og er på vei over i NOR. Ikke lett å få dette med i pollen :lol: Redigert 30.Mai.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Amfea Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Jeg valgte Securemark. Da får man også registreringsnummer. Norske Sjø godtok dette for å få forsikringen i orden. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Daffy Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Jeg vurderer å bytte til Securmark. Derfor er det ja og ikke Ja selvfølgelig Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Geir Kallevik Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Svarte nei Ser ikke poenget med ett frivillig register. Ett register burde inneholde alle båter og ikke kun de som vil Personligt mener jeg at omleggingen av registeret er en " politisk brøler " Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Nei. Båten er ikke registrert hos Bevertningselskapet. Har ID-bevis fra Sjøfartsdireltoratet, med dertil tilhørende innfreste kjenningsbokstaver. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Ser ikke poenget med ett frivillig register.....en " politisk brøler "Absolutt en politisk brøler, men når registeret igjen blir obligatorisk har de som "protesterer seg ut av registeret" laget seg ris til egen rumpe, nemlig å dokumentere godt nok eierskap til å komme seg inn i registeret igjen... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Mouche Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Svarte Ja, hvilket betyr at den nye båten blir registrert i Securemark registeret og de andre vil skifte registrering fra småbåtregisteret til Securemark-registeret! At man velger å registrere båten kan vel også ha noe med at forsikringsselskapet har en mening om saken? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
kristian Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Svarte ja jeg også, men den er registrert hos secure mark. Noe som bare har en engangskostnad på kr.100,- ingen årlig reg.avgift. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 (redigert) Det stemmer vel ikke at de har kun en engangskostnad på 100,-. Man må jo betale de som foretar merkingen, eller er det noe ikke jeg har skjønt. Se denne tråden innlegg nummer 3 Redigert 30.Mai.2007 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
vikers Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Jon-Kåre: Du MÅ ikke kunne dokumentere eierskapet tilbake til den var ny...jeg fikk registrert min seiler fra 1911 - kun ved kontrakt fra forrige eier, litt om historien på båten og en omfattende bildedokumentasjon på mitt renoveringsarbeide. Jeg hadde et "hull" i eierhistorikk på 75 år. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Jon-Kåre Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Jeg mangler kvitto fra tidligere svensk eier og ikke husker jeg hva han heter og ikke greier blocket.se å oppspore tidligere annonse. Har førsøkt å forklare at jeg kan skaffe en bevitnelse fra det lokale politikammer på at båten virkelig er min men dette ble avvist. Det heter vist byråkrati Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sjøtummel Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Tja, dersom spørsmålet dreier seg om småbåtregisteret RSSR så er svaret nei, men det er bare fordi jeg har registrert båten i skipsregisteret NOR. Det får holde med å være i ett register. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 At man velger å registrere båten kan vel også ha noe med at forsikringsselskapet har en mening om saken? Synes det er greit å ha litt mere håndfaste bevis på at båten er min også jeg.Uavhengig av hva forsikringsselskapet måtte mene om saken. Kvitteringen har jeg i permen hjemme Et annet poeng er vel vanskeligheten med å komme inn igjen som ble nevnt over her. Hvorfor må alt være OBLIGATORISK for at noen må gjennomføre ting? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Hilmar 2 Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 fordi de krever dokumentert eier historikk på en båt fra ca 1965 Tragisk ikke sant håper jeg får reg båten min fra 1970. vet hvem som har eid den tidligere da. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Geir Kallevik Svart 30.Mai.2007 Del på Facebook Svart 30.Mai.2007 Hvorfor må alt være OBLIGATORISK for at noen må gjennomføre ting? Om ting ikke er obligatorisk, så mister det sin fungsjon.. Noe som er valgritt vil aldri bli fullgodt, så enkelt er det... For ordens skyld, jeg er for et OBLIGATORISK register, slik at en har en plass å søke relevant informasjon om båten og ikke minst avklare eierskap. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.