Jump to content

RM,s Buffertank" 25 Liter. Er det noen som har erfaring fra denne?

MacStorm

Recommended Posts

Hei, er den lykkelige eier av en Windy 8000 som det desverre ikke er installert septikktank i. Vurderer å sette inn en RM Buffertank" 25 Liter, pga meget enkel og forhåpentlig problemfri installasjon.

Er det noen i forumet som har erfaring fra disse systemene?

Gode råd mottas med takk!! :smiley:

Har også vurdert den tanken, synes i utgangspunktet den virker veldig grei men lurer jo litt på hvor lukttett den egentlig er.... hvor kjøper du den? og til hva slags pris?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Hei.

Vi hadde en sånn fra 1995 og til vi solgte båten den sto i sist vinter.

Vi hadde ingen luktproblemer men den.

Den fungerte bra for oss som ikke ligger mange dager i slengen der vi ikke kan slippe direkte ut.

Eneste problemet vi hadde var at etter 10 år slo treveisventilen seg vrang, (Det er samme pumpe til pumping til sjø, pumping til septik, og tømming av septik).

Dette skjønte vi først da tanken var SMEKK full. Da fikk vi en drittjobb.'

Etter det bygget vi om til ejektortømming.

Det fungerte upåklagelig.

K

• 11 måneder senere...

Hei. Har akkurat kjøpt buffertanken, klør meg i hodet for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne tømme tanken når den er full. ikke via toalettpumpa i alle fall. Slangen er jo montert i toppen..praktisk når møkka skal i tanken, men det må jo være upraktisk når jeg skal tømme den, eller?

Lurer på om det ikke fulgte med en stang med en "gummiring" i enden som man tettet toalettskålen med. Så satt man ventilen i mitterste stilling(empty) og pumpet det ut med pumpen. Da tror jeg du lager et vakuum så dritten går i sjøn.....

Ikke 100% sikker på at jeg husker riktig men mener det var slik. Går jo ann å prøve.... :smiley:

:smiley: Det stemmer at man skal sette en "stang" i toalettskåla. Problemet mitt var at jeg ikke tenkte langt nok. Det tok litt tid før jeg sjekket hvordan tanken så ut inni. For selv om utløpet er i toppen, så går det et "rør" derfra til bunnen. :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...