Jump to content

Bravo 2 = bra ?


Johnzen

Recommended Posts

Bravo drevene er bra drev som tåler mye. I motsetning til VP som du bør skifte belg på hvert år så har Mercruiser noen tykke jækler som har 7 års service intervall. Nå det er sagt har det de siste årene vært en hel del reklamasjoner på belger på Bravo drev. Dette har medført at produsent har endret installasjons instruks på disse. Nå skal de i tillegg til klemmer også limes. Det er ikke belgene det har gått hull på men det har lekket ved klemmene som holder dem.

 

Har selv et Bravo 3x drev som ble levert i mars 2004. Mercrusier skiftet i vår belg og gimball lager som reklamsjon som følge av vanninntregning.

 

Det kan være en fordel å ta av drevet og sjekke hvordan det ser ut. Be selger sjekk oppretting samtidig. Dette med mindre han kan dokumentere årlig service hos proff verksted.

 

Hvilken motor er dette? 165 HK diesel?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Det kan være en fordel å ta av drevet og sjekke hvordan det ser ut. Be selger sjekk oppretting samtidig. Dette med mindre han kan dokumentere årlig service hos proff verksted.

 

Hvilken motor er dette? 165 HK diesel?

Det er 165 hk diesel ja,belg og oljeskift på drev er tatt i år på proffverksted,

det er god dokumentasjon på årleg service

Link to post

Jeg kjenner ikke til disse motorene av egen erfaring men de skal etter hva jeg forstår være en videreføring av BMW sine diesel motorer som igjen er basert på Italienske VM. Det var noen problemer med varmgang i 180 HK utgaven men 165 HK skal etter hva jeg har hørt og lest være en god motor. Dersom motoren og drev har god service historie og gir et bra intrykk er lettstartet, lite røyk, ikke oljesvetting osv så er dette en bra motor pakke.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
  • 1 måned senere...
Bravo drevene er bra drev som tåler mye. I motsetning til VP som du bør skifte belg på hvert år så har Mercruiser noen tykke jækler som har 7 års service intervall. Nå det er sagt har det de siste årene vært en hel del reklamasjoner på belger på Bravo drev. Dette har medført at produsent har endret installasjons instruks på disse. Nå skal de i tillegg til klemmer også limes. Det er ikke belgene det har gått hull på men det har lekket ved klemmene som holder dem.

 

Har selv et Bravo 3x drev som ble levert i mars 2004. Mercrusier skiftet i vår belg og gimball lager som reklamsjon som følge av vanninntregning.

 

Har samme drev som deg Bravo 3X, nytt montert i mars 2003 av Mercruiser forhandler (på -98 transom/bellhousing). Ble tatt av grunnet motorhavari 4 mnd senere (VM diesel ja) og da var det kommet vann i belgen og overflaterust på knuten. Belgen ser hel ut. Kan vel neppe ha kommet innenfra i båten og ut... i belgen ?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 14 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...