Johnzen Startet 2.Juni.2007 Del på Facebook Startet 2.Juni.2007 Er i ferd med å skifte båt,syns det går litt for sakte med snekke...Men so er eg av den typen som er skeptisk til hekkaggregat,den båten eg er interressert i har Mercruiser på 165 hk og drevet er Bravo 2, er dette ting som er rekna som bra greier? Motor er 98.modell og har rusla litt over 900 t. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Bravo drevene er bra drev som tåler mye. I motsetning til VP som du bør skifte belg på hvert år så har Mercruiser noen tykke jækler som har 7 års service intervall. Nå det er sagt har det de siste årene vært en hel del reklamasjoner på belger på Bravo drev. Dette har medført at produsent har endret installasjons instruks på disse. Nå skal de i tillegg til klemmer også limes. Det er ikke belgene det har gått hull på men det har lekket ved klemmene som holder dem. Har selv et Bravo 3x drev som ble levert i mars 2004. Mercrusier skiftet i vår belg og gimball lager som reklamsjon som følge av vanninntregning. Det kan være en fordel å ta av drevet og sjekke hvordan det ser ut. Be selger sjekk oppretting samtidig. Dette med mindre han kan dokumentere årlig service hos proff verksted. Hvilken motor er dette? 165 HK diesel? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Johnzen Svart 3.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Det kan være en fordel å ta av drevet og sjekke hvordan det ser ut. Be selger sjekk oppretting samtidig. Dette med mindre han kan dokumentere årlig service hos proff verksted. Hvilken motor er dette? 165 HK diesel? Det er 165 hk diesel ja,belg og oljeskift på drev er tatt i år på proffverksted, det er god dokumentasjon på årleg service Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Jeg kjenner ikke til disse motorene av egen erfaring men de skal etter hva jeg forstår være en videreføring av BMW sine diesel motorer som igjen er basert på Italienske VM. Det var noen problemer med varmgang i 180 HK utgaven men 165 HK skal etter hva jeg har hørt og lest være en god motor. Dersom motoren og drev har god service historie og gir et bra intrykk er lettstartet, lite røyk, ikke oljesvetting osv så er dette en bra motor pakke. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Johnzen Svart 3.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Ok,takker for innspel,eg trur eg vart litt tryggare. Foreløbig har eg ikkje sett på båten,kun annonsebilder,men den skal vere lettstarta i alle temperaturar. No styrer eg med å selge snekka mi,so får vi sjå kor lang tid det tar,eg har tross alt berre ein båtplass.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 (redigert) Bravo drevene er bra drev som tåler mye. I motsetning til VP som du bør skifte belg på hvert år så har Mercruiser noen tykke jækler som har 7 års service intervall. Nå det er sagt har det de siste årene vært en hel del reklamasjoner på belger på Bravo drev. Dette har medført at produsent har endret installasjons instruks på disse. Nå skal de i tillegg til klemmer også limes. Det er ikke belgene det har gått hull på men det har lekket ved klemmene som holder dem. Har selv et Bravo 3x drev som ble levert i mars 2004. Mercrusier skiftet i vår belg og gimball lager som reklamsjon som følge av vanninntregning. Har samme drev som deg Bravo 3X, nytt montert i mars 2003 av Mercruiser forhandler (på -98 transom/bellhousing). Ble tatt av grunnet motorhavari 4 mnd senere (VM diesel ja) og da var det kommet vann i belgen og overflaterust på knuten. Belgen ser hel ut. Kan vel neppe ha kommet innenfra i båten og ut... i belgen ? Redigert 17.Juli.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Whistler Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Har Bravo 2 drev av samme årgang. Mercruisers mest solide drev før diesel/x serien ble lansert. Den eneste ulempen jeg kan komme på må være at propeller til drevet er grisedyre da det stort sett bare går å skaffe originalpropeller. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Grisedyre i Norge ja... Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 18.Juli.2007 Del på Facebook Svart 18.Juli.2007 Bravo 2 props bør sette på stål med solid hub ,ikke gummiforing , og de kan skaffes billig i Norge og Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Juli.2007 Del på Facebook Svart 18.Juli.2007 (redigert) Og de kan skaffes billig i Norge og Hvor mye for ett par stålpropeller? Hva oppnår en med denne foringen, mener jeg har gummiforinger på mine Solex propeller... Redigert 18.Juli.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 18.Juli.2007 Del på Facebook Svart 18.Juli.2007 Hvor mye for ett par stålpropeller? Hva oppnår en med denne foringen, mener jeg har gummiforinger på mine Solex propeller... Solex Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Juli.2007 Del på Facebook Svart 18.Juli.2007 Sol AS Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 18.Juli.2007 Del på Facebook Svart 18.Juli.2007 Til Bravo 2 X leveres PowerTech 18,5''x17'' 4 blader cuppet med solid hub(ikke gummi). Koster kr.10.000,- fra norsk leverandør. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Bernt Svart 9.Desember.2021 Del på Facebook Svart 9.Desember.2021 Jeg har to av disse på bravo 2 , Dette er ikke orginale propeller Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.