880 Startet 3.Juni.2007 Del på Facebook Startet 3.Juni.2007 (redigert) Til motoren i nyebåten er det satt krav til at det skal brukes silikatfri frostveske og renset vann. Men er fargen på denne alltid rød, eller finnes denne i blå/grønn utgave ? Yanmar sin beskrivelse her. Redigert 3.Juni.2007 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Hydrox Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Silikatfri er enten grønn eller rød, mest vanlig er vel rød tenker jeg. Blå og grønn kan lett forveksles, har grønn på Steyren min. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 3.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Når jeg sjekket motoren og testet ut en drensplugg fikk jeg noe av frostvesken på hånden. Denne var "sleip" og vanskelig å vaske bort. Fargen er jeg ikke helt sikker på, men konsistensen minner om den røde typen.. Siden de forlanger "rent" vann skal jeg sette noen kanner klar på tørketrommelen i vaskerommet, får dette gratis da... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Hydrox Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Hvis du tapper litt på et glass så skal det være ganske lett å se om den er grønn eller blå. Er værre å se det nede i ekspansjonstanken. Tipper fruen ikke skjønner en dritt når du er ivrig på å vaske klær... ;) Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Yanmar mener nok at du skal benytte den røde langtids frostvæsken. Skifteintervall for Statoil sin mener jeg er 4 år. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Rød farge på silikatfri. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
880 Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Fikk svar fra Yanmar i dag, ingen grunn til bekjymring, det som er på motoren er rett sort.... Selv om fargen er "feil".. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.