Windy37GM Startet 16.Desember.2003 Del på Facebook Startet 16.Desember.2003 Sikkert fin motor, men blir ikke det litt lite på den båten?? Jeg hadde en 655 med 175 HK Yamaha og det var forsåvidt plenty... Jeg ser også at den selges med 70 HK, men hvordan den da skal plane skjønner jeg ikke. Har du testet båten?? Hilsen Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
kurts1 Svart 16.Desember.2003 Del på Facebook Svart 16.Desember.2003 hei, de som eier den oppgir at den går ca33 knop max og en tysk test (Boote) med 90 hk Honda 4t kom frem til 30.5 knop med 3 personer og 3/4 tank. Slik at 33 knop kan vel stemme også med tanke på at dette er en 2t. Skibsplast selv oppgir 35 knop under idealiske forhold med 115 hk og 32 med 90 slik at det virker som om det er liten forskjell på 90 og 115 hk. Men med flere personer ombord så vil jo en større motor bruke mindre bensin i 25 knop, men om det forsvarer pristillegget er jo en vurderingssak. Skal prøve den til helga hvis det blir vær. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2003 Lykke til med testen og prøvetur. Med 175 HK og racing propell gjorde båten var rundt 45 knop. Dæggern, det var gøy (og dyrt :-) Båten er knallfin, ingen tvil om det. Eneste grunnen til at vi byttet var plassen (sønnen vår er blitt 2 år).... Båten vår lakk også litt vann inn ved høyre vindu når det regnet. Det var med ekstremt "hardt" regnvær. Listen rundt dekksluken var heller ikke helt tett. Kalesjen vår var også råtten og lakk vann inn ved skjøten på midten fremme. Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
rabben Svart 16.Desember.2003 Del på Facebook Svart 16.Desember.2003 Hei Kurts 1 Jeg har en skipsplast 550, med 90 HK Evinrude, denne gjør 33 knop målt med gsp med to voskne og tre barn. Motoren er fra 89, så det er sikkert ikke alle hestene i behold her, hva det har å si for en større båt vet jeg ikke men jeg tenkte det kanskje var en referanse. Du gjør nok i hvertfall ikke samme tabba som meg, siden motoren er såpass ny, min motor har nok aldri vært delt, så akkurat nå står den på ett verkstad for å bli delt med skjærebrenner, bare for å få ny impeller. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 16.Desember.2003 Del på Facebook Svart 16.Desember.2003 Hadde en 655 med 115 Hk 2T Johnson. Gikk lett i 32 knop (GPS), knop måler viste vel 35. Ta og prøv båten med fremre kalesje på. Bakre del rullet opp eller tatt av. Kjører du da sakte kommer eksosen ut øverst på motorstammen over vann (kjører du over 5-6 knop er det nok trykk til at eksosen kommer ut gjennom propellen. Det jeg skal frem til er at ved sakte kjøring blir det et dragsug fra kalesjen som i min båt gjorde at eksosen ble sugd inn under kalesjen. Og brent 2T olje hverken lukter godt eller er særlig helsebringende. Er kalesjen helt av eller helt lukket bak unngår du dette. Nedpakking av hele kalesjen er et kapittel for seg - Jævli knotete. Ellers er båten glimrende. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
kurts1 Svart 17.Desember.2003 Del på Facebook Svart 17.Desember.2003 Takk for positive og nyttige tilbakemeldinger. Det er visst flere her som har eid en slik båt tidligere og jeg setter pris på tilbakemelding om hvilken motor denne båten bør ha og evnt. svake sider ved båten.Er jo veldig i tvil om jeg heller bør satse på 115hk 4t som er den mest vanlige motoren (i tillegg til 150hk 2t). Hilsen Kurt Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2003 Svær motor er kult ! Noe jeg opplevde som et stort pluss med stor motor var i følgende situasjon: Vi møtte bølger som var for store til å ta "head on" i plan. Slakket litt av slik at nesa på båten kom i været, eller helt ut av plan.. Gjennom bølgene og opp i plan igjen. Det var liksom aldri noe problem å ta båten ut av plan fordi jeg visste at det ikke var noe problem å komme opp i plan igjen.. Skjønner? det ble aldri "tatt en sjans" fordi det ikke var nødvendig Håper den var mulig å forstå... Har du mulighet, gå for 115 HK. Båten mener jeg fortsatt er kjempefin :-) Hilsen Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Nadheim Svart 17.Desember.2003 Del på Facebook Svart 17.Desember.2003 Min erfaring med Skibsplast er at de er flate i bunnen og planer lett. 90 hk på en 655 burde holde fint med en eller to personer. Fyller du båten opp med folk eller annen last kan vel 90 hk bli litt lite. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.