KSE Startet 4.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2007 Har et bra 280 drev i dag som er brukt sammen med AQ145A. Skal nå gå over til V8 el. V6. Da trengs en annen utveksling. 280 drevet er i såpass bra stand at jeg ønsker å beholde det (dersom jeg får tak i en Volvo V8 da). Spørsmålet er om det lar seg gjøre å endre utvekslingen fra 2,51:1 til 1,61:1 (utan at det koster en fot og en arm)? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 4.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2007 (redigert) Gjorde akkurat som deg for 2-3 år siden. Du må bytte undervannshuset på drevet ditt. Enten med et 280 undervannshus, eller et 290 undervannshus og en liten akselforlenger til 400,-. Jeg brukte et 290 undervannshus (disse har litt kraftigere aksel) og gikk helt problemfritt å bytte. Kjøpte et brukt et i sverige for 3000,- SEK. (rundt 2700 NOK) + litt transport. Synd da jeg for ca. 1 år siden solgte undervannshus (1.61:1), propell og eksosbend for V8 og nyrenovert V8´er. Bare en liten presisjon: Det er nok 2.05:1 utveksling du har (type D). Du har i grunnprinsippet 4 utvekslinger, A,B,C og D. 1.61:1 = B, mens 2.05:1 = D. Redigert 4.Juni.2007 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2007 Ja det var synd, et år for sent ute altså! Men takk for info. Da er det bare å følge med litt på finn og blocket for brukt underhus. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2007 Enten med et 280 undervannshus, eller et 290 undervannshus og en liten akselforlenger til 400,-. Akselforlenger?? Er dette standardløsninger/pakker for ombygging, eller blir dette litt blanding av hummer og kanari dersom man skal kombinere 280 drev med 290 underhus? Sitér dette innlegget Link to post
Lanternen Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 (redigert) KSE skrev On 4.6.2007 at 13.27: Har et bra 280 drev i dag som er brukt sammen med AQ145A. Skal nå gå over til V8 el. V6. Da trengs en annen utveksling. 280 drevet er i såpass bra stand at jeg ønsker å beholde det (dersom jeg får tak i en Volvo V8 da). Spørsmålet er om det lar seg gjøre å endre utvekslingen fra 2,51:1 til 1,61:1 (utan at det koster en fot og en arm)? Redigert 18.April.2018 av Lanternen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.