Jump to content

Endre utveksling på drev

KSE

Recommended Posts

Har et bra 280 drev i dag som er brukt sammen med AQ145A. Skal nå gå over til V8 el. V6. Da trengs en annen utveksling. 280 drevet er i såpass bra stand at jeg ønsker å beholde det (dersom jeg får tak i en Volvo V8 da).

Spørsmålet er om det lar seg gjøre å endre utvekslingen fra 2,51:1 til 1,61:1 (utan at det koster en fot og en arm)?

Gjorde akkurat som deg for 2-3 år siden. Du må bytte undervannshuset på drevet ditt. Enten med et 280 undervannshus, eller et 290 undervannshus og en liten akselforlenger til 400,-. Jeg brukte et 290 undervannshus (disse har litt kraftigere aksel) og gikk helt problemfritt å bytte. Kjøpte et brukt et i sverige for 3000,- SEK. (rundt 2700 NOK) + litt transport. Synd da jeg for ca. 1 år siden solgte undervannshus (1.61:1), propell og eksosbend for V8 og nyrenovert V8´er.

Bare en liten presisjon: Det er nok 2.05:1 utveksling du har (type D). Du har i grunnprinsippet 4 utvekslinger, A,B,C og D. 1.61:1 = B, mens 2.05:1 = D.

Redigert av Larspo (see edit history)
  • 10 år senere...
KSE skrev On 4.6.2007 at 13.27:

Har et bra 280 drev i dag som er brukt sammen med AQ145A. Skal nå gå over til V8 el. V6. Da trengs en annen utveksling. 280 drevet er i såpass bra stand at jeg ønsker å beholde det (dersom jeg får tak i en Volvo V8 da).

Spørsmålet er om det lar seg gjøre å endre utvekslingen fra 2,51:1 til 1,61:1 (utan at det koster en fot og en arm)?

Redigert av Lanternen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...