Jump to content

Stygge flekker på skaiputer

J582

Recommended Posts

hÅPER NOEN KAN HJELPE MEG NÅ :smiley:

HAr hvite skai pute som det på en eller annen måte har kommet noen flekker som kan ligne på spraymaling eller lignende. Ved første øyekast kan det ligne på bitte små rustflekker. HAr prøvd jif, rødsprit, whitesprit, zalo.... ingenting hjelper. Noen som har noen råd? Tør ikke gyve løs med sterkere midler. da jeg er redd for at putene skal løse seg opp..

mvh,

"Frustrert nybåtkjøper som har hatt båten på vannet 1 uke"

IKKE bruk ACETON uten videre! Aceton løser opp, gjør mange typer skai/vinyl klissete, men ikke alle.

Prøv i hvert fall først forsiktig på baksiden.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du merker det når du gnukker, kluten henger ganske fort fast. Men jeg tror ikke aceton hjelper, den løser opp fett. I og med flekkene/prikkene er brune og ikke lar seg fjerne med f.eks. et skuremiddel som Jiff eller fin stålull dyppet i rødsprit, ville jeg heller gått for Ferro-bet rustvask. Eller, dersom putene er hvite, et blekende middel som Klorin.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har benyttet aceton til å ta bort noen svarte flekker jeg ikke visste hvor kom fra. Mulig asfalt? Men jeg kan se at trekket er noe lysere der jeg brukte acetonen. Bedre enn svarte merker ihvertfall. Ikke noe smelting hos meg. Mulig forskjell på skai?

Vi har brukt Aceton på skai. Aceton i en grønn flaske, fungerte bra(test på baksiden først). Et annet middel vi har brukt med utrolig suksess (kulepenn m.m.) er swiffer svamper som kjøpes på Rimi. Gudene må vite hva det er i de svamepene, men efffektivt er det.

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...