Jump to content

tette overgang dekk hytteside på nauticat

atamund

Recommended Posts

Hei er det noen som kan komme med tips om hvordan jeg skall få det tett mellom hytte og dekk på en nauticat. Sånn det ser ut nå er at dekket består av 12 mm finner belagt med glasfiber. hytte side er i 25 mm mahogny. det er skrudd en 50x50 mm lekte på hytte vegg neders og dekket ligger oppe på den. mellom dekk og vegg er det ca 5 mm med klaring og der ligger det nå noen form for fugemasse som ikke holder tett. har vurdert å legge glassfiber 30 mm opp på vegg og så skru en mahogny list over skjøten med tek 7 imellom. Vil det holde det tett eller er det en dum tanke.

mvh

Atle

Ved å fjerne all gammel fugemasse, og erstatte denne med tec7, som fyller helt så vil du nok få det tett. Glassfiber opp på hytteveggen tror jeg bare vil være en "kortsiktig" løsning, da denne har lett for å sprekke i bevelsene i skroget/hytten vil jeg tro. Eventuelt kan du jo legge en kvartstaff i mahogny (eller annet fint) oppå tec7 naten, og lime denne godt med tec7 også....

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...