benq Startet 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2007 Skal i morgen å se på en Comfort 30. Er det noen som kan være så snill å tipse meg om det er noe spesielt jeg skal se etter på denne båten. Er det noen kjente svakheter ? Og ellers generelt om det er noe man bør vite om skuta. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Stikkord fra Seilmagasinets seilbåtkatalog; Selvbyggere, levert i halvfabrikat Lekkasje i røstjern, rekkestøtter og vinduer. Dekk som gir etter under masten Skarpe kanter og tynne plater Lekkasje i forbindelse med lukegarasjen ved nedgangen pga vann som har trukket inn i sandwichlaminaten som har gått i oppløsning Ble gjort endringer/forbedringer i 1978 Står også noe om gode seilegenskaper, men det "bleknet" litt i alt det andre. Ikke en båt en kløne med mange tommeltotter som meg hadde gått for! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gunga Din Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 denne siden ha du sikker funnit själv..... der finnes sikkert noe "matnyttig info" http://hem.passagen.se/comfort30/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Vanskelig å si noe spesiellt. Båten dukket opp mer eller mindre identisk under mange navn. Joker S30, Møre 30, ÅH 30, Nardus 92, Albin Ballad og Comfort 30. C30 ble produsert på flere steder. Av Arvika Plastindustri, Sweden Yachts og av Sandefjord Modellverksted. De fleste her er bygget i Sandefjord. Noen er noe ræl av noe halvfabrikat og noen er rene møblet, så man må se seg godt for. Seiler overraskende bra til å være en 70-talls båt. Særlig i lett vær. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Sjekk her Velg båtfakta og båt etc. sjekk videre lesernes erfaring med båten Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
benq Svart 7.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Takk for opplysningene, nå vet jeg litt mer om hva som bør gåes nøye etter i sømmene. Ble ikke å dra for å se båten idag, men på mandag blir en feriedag brukt til det. Takk igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.