Jump to content

fabrikkny Peninsular diesel er det bra kjøp


ola_dunk

Recommended Posts

Tenker på en 180-200 hk..

 

 

er dette noe bra kjøp: tenker da på pris, vekt av motor, lett å reparere, billige deler, mm ?????

 

 

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=10023186

 

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=10185320

 

Hva med Nyoverhalt Cumminsmotor .

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=311&page=6

Redigert av ola_dunk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Der er flere her inne som har denne motoren. Har selv en GM 6,5L med Bowman varmeveksler og oljekjøler. Manifoilene har jeg fått laget selv.

Når det gjelder Penisular, har jeg gode erfaringer med wic.no, samt DP service i Haugesund.

Motoren min yter ca 165hk uten turbo, starter på første forsøk, ingen røyk :)

Link to post
Share on other sites

er jo bra motorer, litt steinalder teknik , solgte 80 stk. av de i Norge tidligere!! xxx xxx xxx xxx xxxx xxx xxxx xx xxx xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx x xxxxx xxx xx xxxxx xxx xxxxxxxx x xxxx x

Link to post
Share on other sites

Der er flere her inne som har denne motoren. Har selv en GM 6,5L med Bowman varmeveksler og oljekjøler. Manifoilene har jeg fått laget selv.

Når det gjelder Penisular, har jeg gode erfaringer med wic.no, samt DP service i Haugesund.

Motoren min yter ca 165hk uten turbo, starter på første forsøk, ingen røyk :)

 

hva båt har du den i ?

forbruk?

ca.vekt?

Link to post
Share on other sites

DP service i haugesund selger de og, Jan Ivar Vestvik ,knakende bra kar og kjenner di motorene inn og ut, har og delelager for de , skrudde fra enslik og og satte den sammen igjen på en dag han karen der, men når man drevet med dragracing så kan man skru fort.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Motro er jeg enig med Mr Import.

Har hatt noen saker med han som ikke har gått så bra.

DP service i Haugesund derimot er greie karer. Har hentet alle mine små duppeditter fra de folka der :)

WIC er også bra, men har det som oftest veldig travelt...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er ny her i forumet,har koset meg med å lese mange gode tips og erfaringer fra båtfolk.....

Har hatt en heller ubehagelig oplevevelse med dette firmaet i trondheim.Har gått til annskafelse av en crownline med en penisular diesel.Har forhørt meg litt med såkalte motor kjenner.Bestandig mange meninger om de forskjellige motor typene.De fleste har stort sett bare god ord å si om dene typen motor...Skulle å hente denne båten for snart 2 mnd.siden.Selger ringte å sa i fra at motoren ikke funka som den skulle.........Ved nærmere ettersyn viste det seg at blokka var sprukket.Selger fikk da tak i denne kristiansen i trondheim,fyren virka grei han(på tlf).Selger sender motor til trondheim for overhaling,vi blir da fortalt av dette firmaet at i løpet av en 14 dagers periode skulle motoren være ferdig.......dette er nå 1 1/2mnd siden(å uttaligge tlf.).Firmaet har bestandig en ny unnskyldning om deler som ikke er kommet,folk som er sykeosv.Selger av båten ringer meg nesten daglig for å beklage at han ikke får denne motoren ferdig.Har til og med sendt folk for å prøve å få raskere frammdrift på karen i trondheim.Men til ingen nytte.Leste dette om dette firmaet på forumet,men dessvere for sent......både jeg og selger er i en fortvilt situasjon.Har heldigvis en selger som forstår meg godt,han har gjort det han kan for å løse problemet.Så sitter igjen med samme følelse som andre om dette firmaet........kommer aldri til å bruke dette igjen.Har blitt fortalt at motoren skal være ferdig til onsdag,men det trur jeg ikke før den kommer.....Er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...