Jump to content

Utenbords vedlikehold (olje/grease)

Tintin

Recommended Posts

1: I manualen til min Yamaha100 4-takt er service- og vedlikeholdsintervall beskrevet i tabellform, der det blir poengtert at "the maintainance cycle on these charts assume usage of 200 hours per year" og at "maintainance frequency should be adjusted according to usage conditions". I tabellen står det så at motorolje og gearolje skal byttes "every 100 hour (6 months)".

Motoren er i bruk jevnlig, men i praksis vil den ikke gå mer enn ca 100 timer per år. Er det slik at motorolje og gearolje faktisk må byttes hvert halvår, eller er dette noe som justeres på noe vis? Jeg spurte en mekaniker hos yamahaforhandleren og han sa at "det viktigste var at motoren fikk service en gang per år" :crazy: .

Hva er vanlig praksis?

2: Motoren har noen punkter som skal smøres inn med vannfast grease. Jeg lurer på om tilsvarende skal gjøres med styrestaget til båten (en buster XL).

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...