Jump to content

Nå snur snart solen!

Lars H.

Recommended Posts

...... Har bare et problem, hvordan få den digre esken med anlegget fra garasjen og i skjul innendørs!

Strategi, Lars H - strategi! :eek:

Du må i-scene sette en god, gammeldags avledningsmanøver!  :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 11 måneder senere...

I anledning tråden tema - sola "snur" riktig vei om 20 timer. Dagens bilde er således siste fra "mørketiden"! :wink:

Bilde

Mvh.

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei.

Herlig!  :flag: :flag: Og jeg har fått kjøpt gave til Trude både fra meg og skipshunden. Sony mini stereoanlegg med radio og CD spiller, 2 x 70w (til "heimen") fra meg, og bok fra dyret. Har bare et problem, hvordan få den digre esken med anlegget fra garasjen og i skjul innendørs!

Lars H.

Jeg har samme problem. Fruen får full slalompakke. Ikke lett å være diskret med den nei. Kanskje jeg får sende opp et par nyttårsraketter på forskudd som avlednin`g?

Mulig sola snur, men her ser det ut som om den har snudd seg BORT :cryin: Ikke antydning til noe sol her i vest i dag :confused:

Mvh Hafrsfjord

P.S. I overskriften på dette emne ( i Åpent forum )vises en binders :crazy: Hva står den for??

( når jeg legger musepekeren på bindersen, viser den: Topic has attachments )

D.S.

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)

Jeg har samme problem. Fruen får full slalompakke. Ikke lett å være diskret med den nei. Kanskje jeg får sende opp et par nyttårsraketter på forskudd som avlednin`g?

En taktikk som pleier å virke på barn og koner er å si at det er noe til kona når barnas pakker slepes inn og omvendt. Lapp skal du jo selvsagt sette på senere.

Skjønner at dette kan bli vanskelig om man mangler unger eller kjerring. Bruk fantasien.

For å holde topicen; planlegger på sjøsetting tidlig i april. 5°C er mye varmere i april enn 10°C i oktober. Rart? :cool:

P.S. I overskriften på dette emne ( i Åpent forum )vises en binders :crazy: Hva står den for??

( når jeg legger musepekeren på bindersen, viser den: Topic has attachments )

D.S.

Vedlegget er bildet i innlegget til Walter S.

Dette er da mer aktuelt for båtfolket at det nå går mot lysere tider / ny sesong

Eriksen

Aha--- Der kommer bildet fra tidligere i dag....

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2592/idag.jpg

Mener jeg skrev noe om 11 kalde grader, sno fra N, bra utpå. Nå har ikke solen begynt sin oppaggående sinuskurve enda, men dagens formiddagsbilde lover godt. For dere som er langt nord, solen er der!!

Redigert av Hulda (see edit history)

En taktikk som pleier å virke på barn og koner er å si at det er noe til kona når barnas pakker slepes inn og omvendt. Lapp skal du jo selvsagt sette på senere.

Skjønner at dette kan bli vanskelig om man mangler unger eller kjerring. Bruk fantasien.

Dette blir morro - alle 3 får slalompakke.... :crazy: nåvel - det ordner seg sikkert.

Bare det at vi vet, at sola begynner og ta en høyere bane , der høyt oppe på himmelen. gjør at livet igjen blir lettere og leve. Du vet hva som ligger foran deg, SOL, SOMMER, +++

:fishing:

Nei nå skal utsyret snart klargjøres, for det er ikke lenge igjen av denne vinteren.

:santcheers:

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1292/Ferie2003_008.jpg

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Nei, fra og med imorgen går den opp i vesten og ned i østen - eller  :confused:  :wink:

Idag var det intervju med Ødegaard, vår superstjerne på alt som beveger seg oppe i atmosfæren.

At sola "snur" var ifølge han en "nesten" riktig beskrivelse.

Idag er sola lengst SYD og vil fra i dag gå lenger og lenger NORD igjen.

Idag var det intervju med Ødegaard, vår superstjerne på alt som beveger seg oppe i atmosfæren.

At sola "snur" var ifølge han en "nesten" riktig beskrivelse.

Idag er sola lengst SYD og vil fra i dag gå lenger og lenger NORD igjen.

Nå ja, egentlig gjør jo sola ikke en dr....

Den henger da bare og pøser ut den samme stråling sommer som vinter. Tror den dreier seg ikke engang om sin egen akse - med mindre man tar jorda som referansepunkt :rolleyes: . Du må vel ut på et interstellar romferd før man kan snakke om noe bevegelse til sola i det hele tatt.

Men men, blir vel nokså off-topic nå

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...