Jump to content

Kjøp av brukt henger, råd, tips og pris?

kvast

Recommended Posts

Hei, jeg har fått tilbud på en brukt henger, vi har ikke avtalt noe pris på denne ennu. Denne hengeren er ganske mange år gammel, og jeg lurer derfor på hva jeg skal se etter når jeg går over den. Kan dere komme med en sjekkliste på hvile feil og mangler jeg bør se etter. har et bilde av hengeren her:

001_thumb.jpg

Det er en kjenning av meg som skal selge den, og det er min båt som er på hengeren, passer båten eller er hengeren for liten?

PS, båten ser ikke slik ut i dag :smiley:

Redigert av kvast (see edit history)

Hvis du skal dra den etter bil, sjekk at registrering / godkjenning er ok

Sjekk hjullager og gummi.

Se etter at alt mekanisk er ok (rust, sprekker etc.)

Denne er uten brems, og dermed har du begrenset hastighet på veien... (Noe å tenke på hvis du skal kjøre langt..)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Ser da tilsynelatende stor nok ut. Totalvekta på båten m/ motor mv blir vel neppe så mye mer enn 250 kg..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Vongkortet er det bare å gå og hente. Du bare sier registreringsnummeret til hun i luken på vegtrafikkstasjonen så skriver hun ut et midlertidig. Så tar det 2 uker til du får nytt i posten.. :yesnod:

Gammle ting som har vist at de tåler litt er ofte bedre enn nye ting som er produsert på 2min på et bånd... :smash:

Den beste hengeren vår er fra 1976!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Du bør være vel fornøyd om du får denne for 2k. Etterspørselen er meget stor etter brukte båthengere, spes. nå da det er mange som ikke har båtplass. En ny henger uten brems koster opp mot det 4-dobbelte.

Skjermer og skilt/lys platen må på plass før den er lovlig å kjøre med på veien.

Guest Avmønstret#

Ring til biltilsynet, evt. bruk SMS tjenesten og sjekk hvem hengeren er registrert på. Du må ha salgsmelding fra denne personen for å få nytt vognkort. Hvis registrert (eier) ikke er å oppdrive får du et problem. Hvis registrert eier er død må du gå på arvingene osv.. ;-)

Det er ikke så uproblematisk som det ser ut til. Dessuten er det tross alt potensielt tyvegods når man ikke har vognkort.

Tror omreg. av liten henger er gratis.

Det er tull å si at ny sånn koster 4x så mye. 750 kg henger med 13" hjul koster 7000. Det der ser ut som 8".

Fartsgrense på 60 med båten og 80 uten last er sikkert greit nok for hjula tåler veldig lite.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...