kvast Startet 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2007 (redigert) Hei, jeg har fått tilbud på en brukt henger, vi har ikke avtalt noe pris på denne ennu. Denne hengeren er ganske mange år gammel, og jeg lurer derfor på hva jeg skal se etter når jeg går over den. Kan dere komme med en sjekkliste på hvile feil og mangler jeg bør se etter. har et bilde av hengeren her: Det er en kjenning av meg som skal selge den, og det er min båt som er på hengeren, passer båten eller er hengeren for liten? PS, båten ser ikke slik ut i dag Redigert 14.Juni.2007 av kvast (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Marwin Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Hvis du skal dra den etter bil, sjekk at registrering / godkjenning er ok Sjekk hjullager og gummi. Se etter at alt mekanisk er ok (rust, sprekker etc.) Denne er uten brems, og dermed har du begrenset hastighet på veien... (Noe å tenke på hvis du skal kjøre langt..) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
kvast Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 men er hengeren stor nok? Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
ivar Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Ser da tilsynelatende stor nok ut. Totalvekta på båten m/ motor mv blir vel neppe så mye mer enn 250 kg..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kvast Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 (redigert) nei det blir neppe over 250 kg. hvor mye synes dere jeg skal betale for denne? Redigert 14.Juni.2007 av kvast (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Seilaren Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Ser ut til at du kan flytte vinsjen litt lengre fremover. Da kommer båten lenge "opp" på hengeren. Overstiger den ikke totalvekten burde det gå greit.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
kritrov Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 ville betalt maks et par tusen for denne, pga. alderen og at det ikke er bremser på denne. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Er den registrert? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
kvast Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 (redigert) det var ca 2000,- jeg hadde tenkt også. Ja den er registrert, men han hadde ikke vognkort lengre Redigert 14.Juni.2007 av kvast (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Marwin Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 (redigert) Da bør det skaffes et nytt vognkort før kjøpet... Redigert 14.Juni.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
litt peiling Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 (redigert) 1500 kroner max Redigert 14.Juni.2007 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Vongkortet er det bare å gå og hente. Du bare sier registreringsnummeret til hun i luken på vegtrafikkstasjonen så skriver hun ut et midlertidig. Så tar det 2 uker til du får nytt i posten.. Gammle ting som har vist at de tåler litt er ofte bedre enn nye ting som er produsert på 2min på et bånd... Den beste hengeren vår er fra 1976! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ingar Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Du bør være vel fornøyd om du får denne for 2k. Etterspørselen er meget stor etter brukte båthengere, spes. nå da det er mange som ikke har båtplass. En ny henger uten brems koster opp mot det 4-dobbelte. Skjermer og skilt/lys platen må på plass før den er lovlig å kjøre med på veien. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Ring til biltilsynet, evt. bruk SMS tjenesten og sjekk hvem hengeren er registrert på. Du må ha salgsmelding fra denne personen for å få nytt vognkort. Hvis registrert (eier) ikke er å oppdrive får du et problem. Hvis registrert eier er død må du gå på arvingene osv.. ;-) Det er ikke så uproblematisk som det ser ut til. Dessuten er det tross alt potensielt tyvegods når man ikke har vognkort. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 For å få utlevert vognkort trenger du bare registreingsnummer. Men får å få registert om trenger du alt det som du sier Pinkvin Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Selco18 Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Har du sjekket prisen på omregistrering? Sitér dette innlegget Link to post
Schnappi Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Tror omreg. av liten henger er gratis. Det er tull å si at ny sånn koster 4x så mye. 750 kg henger med 13" hjul koster 7000. Det der ser ut som 8". Fartsgrense på 60 med båten og 80 uten last er sikkert greit nok for hjula tåler veldig lite. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Omreg. av henger er gratis hvis henger har egenvekt under maks 350kg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.