Avmønstret4 Startet 15.Juni.2007 Del på Facebook Startet 15.Juni.2007 Prøver å finne ut litt om denne båttypen men finner ikke noen opplysninger her. Det er skrevet litt om Comet 21, 26 og 29 og det ligger endel informasjon om disse i bl.a emneoversikten og i dokumentarkivet. Er det slik at Commanderen også ble lagd i Sandefjord, men kanskje ikke i så mange produskjonsnr. som de andre. Er det noen som kan mer om båttypen eller som har og kan dele kunnskapene? Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 17.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Dette var skuffende. Finnes det faktisk ingen med hverken båttypen eller som kjenner til den her? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 (redigert) Har du forsøkt å høre litt med disse gutta her da? Regner med at du finner det du trenger der! Redigert 17.Juni.2007 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Avmønstret4 Svart 17.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Den har jeg ikke sett. Takk skaru ha Smiley Sitér dette innlegget Link to post
commander 31 Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 heisann, jeg er den styolte eier av en comet commander 31, som for øyeblikket får overhaling, både på interiøret og eksteriøret. disse båtene kom både som halvfabrikat og ferdigstillte ( fikk jeg forståelsen av ) fra sandefjord. gi meg et hint om det er noe du lurer på så kan jeg sende bilder eller forsæøke og bistå med tips. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 På syttitallet var det et par kammerater som drev Sydenden Slip og Baatbyggeri på Killingen. De kjøpte halvfabrikata Comet Commander 31 fra Sandefjord. D.v.s., båtene var vel litt mindre enn halvfabrikata for de måtte legge inn masse forsterkninger grunnet for tynne laminat. Gutta fikk DnV ut for å sjekke skrogtykkelsen. De bygde seg i hvertfall hver sin flotte båt etter hvert. Han ene konverterte en Leyland lastebilmotor. Den andre kjøpte seg en helt ny marinemotor, lurer på om det var Perkins. Jeg hadde vel inntrykk av at det ble laget en del av disse båtene. Burde være mulig å finne en del informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Commander1 Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Hei Brage Har du funnet mer ut om commander 31? Jeg har nettopp kjøpt meg en slik båt og savner også informasjon om båttypen Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 hverken Brage eller commander31 har vært logget inn på flere måneder. Prøv evt å sende dem en IM, da får de beskjed på e-post.. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kim e Svart 13.Mai.2009 Del på Facebook Svart 13.Mai.2009 Hei. ville bare si at jeg er også eier av en cc 31. fortiden under total renovering. jeg vet heller ikke mer om båtene en det som er nevt her. motor i mitt farkost er en detroit diesel serie 53 v6 2takt diesel. vi for dele på de erfaringer vi får med båtene eller hur. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 27.August.2011 Del på Facebook Svart 27.August.2011 Hei. Noen har har gjort seg erfaringer de siste par årene? Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 her er det en ombygd til fly : Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.