Aero Startet 16.Juni.2007 Del på Facebook Startet 16.Juni.2007 Hei. Kom ned i båten et par dager etter siste tur og fant kjølen full av vann :-( Opp på land – bla bla bla og lykkelig utgang, puh! Så til spørsmålet: dersom en har en (mindre) lekkasje under vannlinjen, vil da en ”vanlig familiebåt” (her: 28 fots halvplaner) være bygd slik at når vannstanden inni båten er lik utenfor båten så oppstår det en likevekt slik at den ikke tar inn mere vann? Forutsetter rimelig greie værforhold uten krengning etc. Grunnen til spørsmålet er at lekkasjens størrelse og tiden dette har stått på tyder på at båten tok inn en viss mengde vann og så har det stabilisert seg på et ”trygt” nivå. Aero. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 DEt kunne man jo håpe på, men dessverre synker den som en stein. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Arkimedes lov vil gi deg svaret Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Arkimedes lov vil gi deg svaret Og loven er: Når et legeme senkes ned i en væske, blir det vått Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Mouche Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Loven er: Når man senker sitt legeme i badekaret så ringer telefonen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.