johnson_90 Startet 16.Juni.2007 Del på Facebook Startet 16.Juni.2007 driver nå og monteren motoren 2002 mod.har et par spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med i løpet av kvelden: når jeg skrur på tenninga piper det i ca 2-4 sek i kontrollboksen, er dette riktig eller har jeg koblet et eller annet feil.(det er mange ledningert i frai tiltndikatoren og turtelleren,så det er lett å bli forvirra). Når pipinga er ferdig går turteller opp til ca 10 og ned igjen. Lurer også igjen hvor jeg tapper olja.det er mange forskellige skruer i området jeg tror den er. skal vistnok være på venstreside bak dekselet et sted. se bilde. Håper noen som har greie på det det kan svare meg-har tenkt å sjøsette i helga. se bilde. https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3216/p1010045.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3216/p1010047.jpg Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Pipinga er normalt, og også utslaget på turtelleren. Utslaget på turtelleren sier hvor mange timer motoren har gått. Regner med du mener at den går opp til 1000 o/min, dersom revlimit lampen ikke blinker så indikerer dette 100 timer driftstid. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Hei Oljetappingen er på høyre side. En umbraco skru nede under plastdekslet. Påss på så du ikke fyller på for mye olje, tror det er opgitt for mye i boka. Flott motor foresten:-)) Sitér dette innlegget Link to post
johnson_90 Svart 16.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Er du sikker på ar det er på høyre side. kan du fortklare meg hvor. Skal bytte olje i morgen-søndag. Viktig at jeg finnert riktig skrrue. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 På DF40/DF50 er den på babord side Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Her: http://www.operatorsguide.brp.com/default....g=e&type=og ser jeg at den på en Johnson 2004 er på styrbord side, det skal være samme motor som Suzuki. På linken over finner du brukermanual til tilsvarende Johnson modeller, dog ikke eldre enn 2004, men det er trolig ikke så veldig store endringer. Sitér dette innlegget Link to post
johnson_90 Svart 17.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Takk for god hjelp. Fint hvis flere kan bekrefte at det skal pipe i kontrollboksen(noen sekunder)ved oppstart. Tror jeg fant olje pluggen nede på stammen høyre side. Nå gjenstår bare å montere ny hydraulisk styring før jeg kan sette den på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Det gjør det så definitivt på min helt nye 90hk Suzuki, og det skal det også i følge boken! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bawaria Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Det er i grunnen bare en test av alarmen som er lagt inn i elektonikken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.