Jump to content

Engbo ankervinsj: Fjernkontroll kommuniserer ikke med vinsjen

Snekker'n

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Engbo Midi 200 ankervinsj fra 2006 som jeg hittil er godt tilfreds med.

Forrige helg fungerte ikke fjernkontrollen. Den begynte å gi et blinkende rødt lys (Power) og gi korte pipelyder. Jeg trodde dette skyltes svake batterier, og hadde med nye denne helgen. Det hjalp ikke å skifte disse.

Leste deretter i instruksjonen og forsøkte å kode enheten. Fjernkontrollen lar seg sette i opplæringsmodus, men elektronikkenheten vil ikke kommunisere. I følge instruksjonen skal trikset være å skru på hovedstrømbryter med begge ankervinsjknappene (på panelet) inntrykket, men det fungerer ikke for meg.

Selve ankervinsjen fungerer helt som vanlig ved å bruke knappene på instrumentpanelet. Vi starter båtferie (Telemarkskanalen) førstkommende helg, og det hadde vært meget behagelig å ha en fungerende fjernkontroll til da.

Jeg kommer til å ringe til Engbo på mandag, men kanskje noen på forumet har løsningen allerede?

Hilsen Snekker'n

Buster X med Yamaha 70

Jeg har hatt dette problemet mange ganger. Det har skyldes fire ting;

1) Batteriene i fjernkontrollene er svake eller jeg har stått på land for langt fra båten. Dette gjelder da ikke for deg.

2) Hovedstrømmen for ankeret er ikke slått på

3) Sikringene til ankervinsjen er gått. Finn de nede i motorrommet. Her hadde jeg mange problemer i fjor sommer. Det var levert for hurtige sikringer, det var ikke automatsikringer. Har ikke hatt noe problem med dette etter at jeg skiftet sikringer i fjor etter inspeksjon fra Engbo.

4) Fikk byttet fjernkontroll pga. kontaktproblem med en av pinnene som skal inn på batteriet. Brakk til slutt helt av.

Redigert av sletten (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...