Jump to content

erfaring ved montering/støping av flaps/skje på master 740

Thorlyn

Recommended Posts

Hei alle sammen :smiley: lurte på erfaringer rundt dette. Jeg har akkurat kjøpt meg en master 740 med 85 hk yanmar, den marsjer fint på ca 13-14 knop men den får mildt sagt veldig høy bau og ved fullt pådrag så øker farten lite og hekken ligger ca 20 cm under vann. lurte da på og støpe en finne bak eller kanskje montere trimflaps for og tvinge bau ned?

Noen som har tips????? :confused:

Tomt for Diesel nå igjen!!

• 2 uker senere...

Hei!

Et tips kan være å ringe Inter Trading og spørre etter Åsmund Mathiassen. Han var medeier i Master Boat, og driver nå med Inter båtene. Han kan sikkert gi noen tips, eventuelt sette deg i kontakt med rette vedkommende.

Vi har en Inter 7700, som er omtrent samme båten som du har. Den har en 96 HK Yanmar. Mellom 9 og 12 knop går den ikke spesielt pent i vannet. Fra 13 knop begynner baugen å legge seg noe ned, og hekkbølgene blir akseptable.

Her er et halvbra bilde av hvordan vår flaps ser ut.

flaps1.jpg

Buster X med Yamaha 70

Hei sann takk for flott bilde :smiley: <jeg har vært i kontakt med åsmund og han kunne levere et flaps orginalt.

Det er nok det du har montert på din båt. Har du hatt det hele tiden? han hadde delte erfaringer med flapsen sa han, noen har vært fornøyd og merket god forskjell mens andre ikke merket noen særlig endring. Han mente at det kom av motoriseringen da de med liten motor ikke villle oppnå den fart som flapsen vil fungere i. jeg har jo reletivt stor motor så jeg håper og tror det blir positiv effekt :smiley:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...