OT-flyktning Startet 22.Desember.2003 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2003 Det er f t et kjøleskap til salgs (https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1071476460). Jeg har f t en rimelig god kjøleboks (selvlaget, integrert) uten aggregat og hadde egentlig heller ikke tenkt å sette inn en kompressor/fordamper/kondenser, siden jeg er såpass ofte inn i gjestehavner at jeg kan leve med frosne kjøleelementer. Men kr 500.....? Er det noen som har erfaring med å ta ut et aggregat fra et eksisterende skap for å bygge det inn et annet sted? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 22.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2003 ...Er det noen som har erfaring med å ta ut et aggregat fra et eksisterende skap for å bygge det inn et annet sted?Dette blir bare antagelser, men jeg vil tippe det største problemet kanskje blir når du skal ha med deg rørene som kjølefludiumet går i, og kanskje må knekke om dem slik at de passer i den nye plasseringen. Går det greit uten lekkasjer, er vel resten fot i hose. Men får man lekkasje, vet jeg ikke hvordan det blir. Mener å ha hørt at det er dyrt å få fylt opp igjen anlegget. Som sagt antagelser, i påvente av noen som vet bedre. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 23.August.2004 Link til dette innlegget Svart 23.August.2004 :confused:Tar opp igjen dette temaet, da jeg er i ferd med å demontere kjøleaggregatet (Isoterm classic), pga. ombygging av byssa. Hva med kjølemediet når jeg skruer elementet fra komressordelen?? Er det noen som har erfaringer på dette?? Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 23.August.2004 Link til dette innlegget Svart 23.August.2004 Takk skal du ha. Det var greit, beskyttelseshetter har jeg ikke, men da tenker jeg jeg tør gå igang med det allikevel. Skal etterisolere boksen samtidig som jeg passer inn gasskomfyr og gjør om på benkplate og skuffer. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 23.August.2004 Link til dette innlegget Svart 23.August.2004 Takker for gode tips. Jeg ringer Termomarin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.