Far Out Startet 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2007 Jeg har avtalt å få en tankbil med diesel ned til bryggen ved Oslo Motorbåtforening innerst i Bestumkilen ved Sjølyst i Oslo torsdag kl 1700. Prisen er kr 6.25 per liter. For at han skal komme må vi fylle minst 1 000 liter. Jeg trenger omkring 350 liter. Hvis noen flere trenger diesel før sommeren send meg en SMS på 971 79 688, så ser jeg om vi blir "mange" nok til at han vil komme, og melder tilbake etter lunch på torsdag. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Det var da ikke spesiellt billig i forhold til sist jeg var med på å tanke opp på den måten.. Da var det snakk om bare litt over 5,- inkl.mva. Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 19.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Hei Anonym, har du navn og nummer til din leverandør? Far Out Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Er bortreist denne dagen, men dette var et prisverdig tiltak for rimelig diesel. Høvik hadde vel omlag 7.95 for noen dager siden så dette var en veldig kurant pris i så måte. Håper tiltaket gjentas flere ganger Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Jeg synes det er fint om man kan skape flere slike tiltak - det kan både skape fellesskap blant medlemmene på BP og et vist "press" for å hindre at prisene går for fort oppover. Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 (redigert) Jeg fikk navnet på leverandøren til Anonym og ringte dem idag. De kan levere med minstevolum på 200 liter. Prisen jeg fikk tilbudt er 6,65 opp til 1 000 liter, deretter 6,60 opp til 4000 liter og over dette 6,37. Jeg forstod at Anonym har fyllt sammen med en større båt, så det kan være at denne båten har en bedre avtale med leverandøren. Jeg kan derfor fortsatt anbefale Erik's Oljeservice, som har tilbudt meg 6,25 kroner per liter, og som er klar til å levere torsdag kl 1700. Redigert 20.Juni.2007 av Far Out (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puma 420 Svart 20.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 5 kroner er nok et år eller halvannet siden. Bruker fyringsolje på jobben, og prisen har steget bra siste 12-18 måneder... Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 Jeg har nå kommet opp i 750 liter. Noen flere - slik at vi når opp i 1 000 liter? Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Har nå 350 + 400 + kanskje 200 liter = 950 liter. Noen flere? Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 21.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Tja jeg får kanskje presset på 50 liter i Nidelven? Husker ikke helt hva måleren sto på men 50 liter får jeg nok på.. Da må jeg evt fylle til slutt for jeg greier ikke være innerst der før kl 1730 Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Far Out Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2007 Da har jeg fått bekreftet at Erik's Oljeservice kommer med tankbil kl 1700 idag. Det går sikkert bra at du kommer kl 1730, Mr. Nidelv - vi er jo 2-3 båter som kommer før deg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2007 Så en kar som tanket fra tankbil i havna i dag. Prisen var 4,90 pr liter ex mva dvs 6,10 kroner/liter. Så jeg spurte om jeg også kunne ringe og bestille bil om jeg skulle ha 500 liter - og det var helt OK om de hadde andre oppdrag i samme område. Østfold Olje Ragnar Larsen & Sønner AS Engelsvikenveien 158 1628 Engelsviken 69 33 91 80 Har jammen tenkt å teste dette. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2007 Jeg har glemt om Bitteliten ligger nord eller sør for kanalen i Moss. Jeg kan godt tenke meg å være med på diesel "fylling". Har i de to-tre siste årene hatt god erfaring med diesel fra HSR i Horten, men Moss er også en flott by - så det skader ikke med en tur innom Moss. Ser at adressen til tankbilen er Engelsviken - betyr dette at man også kan dra direkte til Engelsviken og få diesel på dagen - mon tro? Jeg ser at diesel fylt i Tyskland og Danmark har gitt en lett antydning til sotdannelse på skroget - dette hadde jeg ikke tidligere. Vi snakkes. Ligger for tiden i Limfjorden. Blir her en ukes tid og følger http://ocean.dmi.dk/anim/index.html før vi går mot Gøteborg og videre - forhåpentligvis - via Väderöene - til Ursholmen (favoritt havn nr 1). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.