Hydrox Svart 26.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2007 Hvordan ser oljen ut, har du vann i den og? Hvis ikke så er skaden skjedd kunn i sylindrene. Trekk ut brennstoffventilene, teip fast en tynn slange til en støvsuger som tåler vann og sugg opp gjennom hullet til br.ventilen. Deretter tømmer du noen desiliter diesel ned i sylindrene og lar det stå. Prøv så med jevne mellomrom å tørne maskinen. Får du liv i den så tørner du den en del for hånd. Så går du over til å tørne den med starteren. Tøm så litt totaktsolje ned i sylindrene og tørn mer med starteren. Men vær snill med starteren din, maks 10 sekunder kinning i slengen for så å gi den en pause. Alt dette gjør du med br.ventilene ute. Før du setter i br.ventilene igjen suger du opp med støvsugeren igjen. Start opp maskinen og la den gå på tomgang noen minutter, stopp den og la den kulne. Dette gjentar du noen ganger. Minsker sjangsen for riving når stemplene går seg til igjen og glatter veggene i sylindrene. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 samme skjedde med min motor, men heldigvis skulle jeg demontere motoren og det ble gjort ca 4-5 mnd etter oppsett. det var ikke mye rust, bare litt øverst i sylindrene. samt saltavleiringer i eksoskanalene og i turboen. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Uffe Svart 30.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2007 (redigert) "rustpåslag omkring turboenheten, og ved startforsøk skjer intet, dvs. startreleet slår inn men startmotor går ikke." Har samme motor som du og oplevede det samme første gang motoren skulle startes i april 2006. Startmotoren gik i indgreb, men trak ikke motoren rundt. Forklaringen var manglende spænding på batteriet, og så snart batteriet blev skiftet, startede motoren normalt. Har du eller mekanikeren forsøgt at tørne (dreje) motoren med håndkraft ? ? Hvis man kan, er forklaringen ikke vand i maskinen, med en defekt starter eller batteri. Og omvendt, hvis man ikke kan, står du sikkert foran en dyr reparation Redigert 1.Juli.2007 av Uffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 30.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2007 har løsnet flere faste motorer, og det går bra med diesel etter min erfaring, diesel og tålmod, ikke makt Sitér dette innlegget Link to post
harryaro Svart 1.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Uffe - det var mekaniker ombord som forsøkte å tørne motoren manuelt uten resultat. Det var jo derfor konklusjonen ble at det forligger noe mer alvorlig enn feil på batteri eller startmotor. Nå er imidlertid motoren tatt ut av båten og befinner seg på verksted, jeg venter spent på hva mekanikerne finner - og ikke minst på kostnadsoverslaget! Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Føler med dig ! Håber det bliver en reparation, der er til at betale, - for det er bestemt en supermaskine. Jeg håber også, du kan få en forklaring på, hvordan der er kommet vand ind i maskinen, - noget ví andre måske kan lære af. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.