nb800 Startet 22.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2007 Jeg skal bytte knutebelg på Bravo II og lurer på om man trenger spesialverktøy? Ellers noen tips i forbindelse med belgbytte? Ser at oljen i drevbeholderen er litt grå nederst i beholderen (ca 1/2 cm ),kan dette være kondens eller er det mere alvorlige saker? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 22.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2007 (redigert) Du trenger hinge pin tool HINGE PIN TOOL Verktøy for å demontere gimbalhuset på alle Mercruiser drev. Nødvendig når du skal bytte belger! Fåes her Belgen skal også limes.. Redigert 22.Juni.2007 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Yankee Svart 22.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2007 OBS OBS vær forsiktig når du skal skru ut hingpin boltene. De er syrefaste bolter i aluminium. Dette blir fort varmt og skjærer seg fast. Da ryker gjengene!!! I værkstedhandboka står det at boltene skal varmes, skjønner ikke helt at de skal det når man skrur dem ut, men det vil nok hjelpe å varme den og sprøye rustløser på dem så de får kokt inn smøring i gjengene. Det finnes også noe annet spes. verktøy som du kan bruke for å lettere få dratt belgen inn på. Lykke til, men er du sikker på at du må bytte? Mercruiser belger skal holde i fem år...........og å bytte hyppigere er jo vanligvis bare tull. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 22.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2007 er vel og verdt å nevne at boltene sitter under tilt/trim bryterne. vær forsiktig med stjerne skruene,dei ryker lett. trim og tilt limit bryter bør justerest etter montering. husk pakningen som sitter bak gir kabelen. obs obs. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Yankee Svart 24.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2007 (redigert) er vel og verdt å nevne at boltene sitter under tilt/trim bryterne. vær forsiktig med stjerne skruene,dei ryker lett. trim og tilt limit bryter bør justerest etter montering. husk pakningen som sitter bak gir kabelen. obs obs. Har du noen gode tips for å få ut boltene uten å ta med gjengene? Hvordan justeres tilt limit bryterne? og hva er dem egentlig til? Kan en ikke bare merke av der de sto og sette dem på plass igjen? Hva slag pakning er det som skal sitte bak girkabelen, er det o-ring? Redigert 24.Juni.2007 av Yankee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 26.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2007 Full oversikt med bilder.. Pakningen er en flat skive pakning.. EG glemte denne selv og fekk vann i giret. Justering står beskrevet på nevnte side. Siden boltene er guiden til trim/limit bryter går ikke det å bare merke dem. Du er selvsagt veldigt nære men ikke heilt.. Den ene bryteren/klokken er til instrumentet og den andre er for at du ikke skal kunne trimme ut drevet for masse.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.