Jump to content

Yamarin 5810 BR eller Ibiza 19 sport?

fredlen

Recommended Posts

Hei

Vurderer en av disse jeepene, men er usikker. Ibiza'en med enorme sjøegenskaper, mens Yamarin'en synes å være noe mer praktisk. Noen som har synspunkter på dette. Har prøvekjørt Yamarin og sjøegenskapene virket ok, selv om det var rimelig flatt på vannet. Har en kompis med Ibiza og han skryter veldig av sjøegenskapene, men at båten er noe trang. Håper det er noen som har erfaringer fra disse båtene.

Fred

:diving:

Jeg solgte vår Yamarin 5910 ifor. Den har enda bedre egenskaper en 5810. 5810 får ikke det samme baugløftet, så den går

litt tyngre med baugen. Helt annen plass i Yamarinen. Vil også si at det gode sjøegenskaper. Det er det i all grad på Ibitzaen også.

VI hadde 115 4takt.

Vi sees!

Hei, og velkommen!

Mitt svar avhenger helt av din bruk; Ibiza 19 er en veldig god sjøbåt ,ypperlig for vannsport, lek og "guttekjøring"! Som du sier veeeldig trang og ingen familiebåt.

Skal du ha en båt som dekker flere formål, mere turvennlig og med plass til mange velger du Yamarin.

Begge båtene er bra båter, god kvalitet og finish og lette å selge igjen. Så i all enkelhet så er det dine behov og bruk som må avgjøre hvilken av disse to!

Lykke til!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Vet ikke hvordan 5810BR er i forhold til 5940'en jeg har , men min båt har mye bæring i forskipet og slår endel i motsjø. Det oppveies på mange måter av at den har minimal planingsterskel og nøytral oppførsel, så det går fint å trekke gasshendelen tilbake og cruise behagelig i halvplanerfart hvis bølgene blir for store og krappe imot.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hm, hva er det man sier...hjerte banker for Ibiza, mens hjernen fungerer for Yamarin. 5810'en som jeg testet har bensintanken under styrekonsolen, mens i 5910 er visst tanken flyttet bakover. Det bidrar nok til at den blir lettere i "nesa". Forøvrig er vi bare 1 1/2 ombord, guttungen og meg :-)

Takker forøvrig for gode innspill.

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...