Jump to content

Er det mange som drar alene på tur?


Pjolter

Hvor mange er dere i båten?  

431 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg har de siste 6 årene seilt alene fra Soon til Kiel, der kommer ekstefelle og barn ombord, og deretter gåør veien tilbake til Soon ik ca 4 uker med mange stopp både i Tyskland og Danmark. Samme opplegg planlegges denne sommeren, hvor seilasen starter onsdag/torsdag til uka via Bjørkø - Anholt - Samsø - Dyvig - Maasholm - Kiel.

Link to post
Share on other sites

Vi er ute hver helg og treffer da våre båtvenner ute på sjøen.

I ferien reiser vi ofte et par båter i følge. I år sammen med rem som har 5 uker til disp. Vi har to uker og snur snart nesa hjemover. Da får vi noen dager sammen fruen og jeg. Bare oss to.

 

Koser oss sammen med venner men også i eget selskap.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Økosjefen er stort sett med i alle helger og ferier i sommerhalvåret , men vinteren er jeg alene .Blir jo turer i uken også som jeg tar noen dager på vannet alene , da økosjefen jobber og tjener penger til diesel .Påsken er første tur i sammen .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

.. Altså vanligvis
Ahhh... jeg huket av for alle aktuelle alternativ jeg, både alene, familie og venner. Er flest ganger på tur med familie men aleneturer har absolutt sin sjarm de også :yesnod:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

SveinHa - deler dine avkrysninger, men når jeg forsøker å vurdere antall timer i båten inklusive overnattingstimer, er jeg nok mest alene. I 2006 hadde jeg ca 80 overnanntingsdøgn. Jeg fikk noen meldinger hjemmefra som gikk på om jeg visste hvor jeg bodde. For meg er det slik at jeg både sover bedre og slapper bedre av i båten enn i huset hjemme.

Link to post
Share on other sites

Drar sammen med kone og skipshund både helger og ferie (har ikke barn), og vi har aldri med gjester. Men kona jobber hver tredje helg, så det blir noen turer bare skipshunden og jeg, - som nå, Santhanshelgen. Har nettopp avsluttet bålbrenning kombinert med en 65års feiring med spekemat og øl blant andre båtvenner.

 

Lars H. :sleep:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har stort sett med meg kone og barn på båttur. Men flere år har jeg flyttet båten til en uke i en firmahytte nede vad Langesund, som er ca 7 timers tur for oss. Den turen har jeg ofte tatt alene. Noen ganger i ett strekk, men sist brukte jeg ekstra tid og en overnatting hver vei. Tok det rolig, gikk innom nye havner og kikket rundt. Alt i mitt tempo, ingen som maste. Deilig ! Bare når jeg har funnet en havn for natten og fyrer grillen, er det litt ensomt.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

jeg er ofte alene om kveldene hvis det er litt kjølig i været og grått. ellers så er vi to eller fire i helgene hender det også at barna skal ha med en eller to venninner hver da blir det vel folksom.

men det er hyggelig at ungdommen koser seg.

 

ja vi må dele båtgleden. :yesnod::yesnod::cheers::sailing:

Link to post
Share on other sites

Syntes "med foreldre burde være et alternativ. Jeg kjører som regel alene i båt med mamma og pappa like i nærheten med annen båt.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Helt enig Sebaldus :yesnod:

Fordi jeg jobber skift, så hender det jeg har fri på hverdager. Da hender det at jeg drar ut med båten på ovenattingstur alene, siden kona jobber og barna skal på skolen neste dag. Ren terapi for meg, da kan jeg pusle med båten, ta meg et par :drink: og litt god mat, kanskje se på en eller annen DVD som kona ikke gidder å se allikevel (krigsfilmer, Top-Gear etc. "I hasten to add" :lol: ) eller bare sitte og nyte freden og roden på sjøen...... :sailing:

 

Som sagt...ren terapi for en flygeleder som jobber allt for mye overtid..... :yesnod:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...