Pjolter Startet 23.Juni.2007 Del på Facebook Startet 23.Juni.2007 (redigert) Hei folkens. Lurte på hvor mange av oss som drar alene, eller bestandig har med seg noen. Mvh Pjolter Redigert 23.Juni.2007 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
At-le Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Hei. Valg kona/samboer. Vår barn er voksne og ikke lenger sammen oss båtttur. At-le Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Jeg har de siste 6 årene seilt alene fra Soon til Kiel, der kommer ekstefelle og barn ombord, og deretter gåør veien tilbake til Soon ik ca 4 uker med mange stopp både i Tyskland og Danmark. Samme opplegg planlegges denne sommeren, hvor seilasen starter onsdag/torsdag til uka via Bjørkø - Anholt - Samsø - Dyvig - Maasholm - Kiel. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Vi er ute hver helg og treffer da våre båtvenner ute på sjøen. I ferien reiser vi ofte et par båter i følge. I år sammen med rem som har 5 uker til disp. Vi har to uker og snur snart nesa hjemover. Da får vi noen dager sammen fruen og jeg. Bare oss to. Koser oss sammen med venner men også i eget selskap. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Økosjefen er stort sett med i alle helger og ferier i sommerhalvåret , men vinteren er jeg alene .Blir jo turer i uken også som jeg tar noen dager på vannet alene , da økosjefen jobber og tjener penger til diesel .Påsken er første tur i sammen . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Victora III Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Tema var ikke spesielt egnet for en poll. De fleste vil vel svare ja på mange av alternativene. Selvsagt har vi kone og barn med, og selvsagt er venner og familie med og selvsagt drar vi på tur alene Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 23.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Ja swande. Men dette gjelder hva man stort sett gjør da-.. Altså vanligvis Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
SveinHa Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 .. Altså vanligvisAhhh... jeg huket av for alle aktuelle alternativ jeg, både alene, familie og venner. Er flest ganger på tur med familie men aleneturer har absolutt sin sjarm de også Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
roaldbj Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 SveinHa - deler dine avkrysninger, men når jeg forsøker å vurdere antall timer i båten inklusive overnattingstimer, er jeg nok mest alene. I 2006 hadde jeg ca 80 overnanntingsdøgn. Jeg fikk noen meldinger hjemmefra som gikk på om jeg visste hvor jeg bodde. For meg er det slik at jeg både sover bedre og slapper bedre av i båten enn i huset hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Krysset av for med dyr. Ørnhild ihvertfall dyr i drift Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 (redigert) Båt = rekreasjon (for min del) Derfor er jeg stort sett alene (også fordi jeg "forsøker" å lære meg å seile...) God St.Hans alle! :flag: Redigering: og Redigert 23.Juni.2007 av Gielas (see edit history) Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Victora III Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Krysset av for med dyr. Ørnhild ihvertfall dyr i drift Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Er sin sjarm og være på sjøen alene... Ta livet helt med ro og f.eks fiske og høre på radioen.. da kan timene gå unna... Ellers er jo alltid familien med... Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Jeg fisker (trolling) på mjøsa og de fleste som vil får være med enten de er unge eller gammle! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Drar sammen med kone og skipshund både helger og ferie (har ikke barn), og vi har aldri med gjester. Men kona jobber hver tredje helg, så det blir noen turer bare skipshunden og jeg, - som nå, Santhanshelgen. Har nettopp avsluttet bålbrenning kombinert med en 65års feiring med spekemat og øl blant andre båtvenner. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
wave Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 (redigert) På spontane ettermiddagsturer, som det blir en del av, er vi stort sett tre om bord. Autopiloten, radioen og eier. Kona foretrekker egentlig padling. På weekendturer og ferier er kona selvfølgelig med, på lengre turer med kajakken surret på dekk, tidvis også venner og slekt. Redigert 23.Juni.2007 av wave (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Jeg bruker båten mye, stort sett 4-5 ganger i uken og da er det ikke alltid like lett å oppdrive mannskap. Blir derfor mye aleneseiling, men ofte med venner i helgene. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Jeg er mye ute alene med båten. Men jeg har ikke reist på overnattingstur alene enda. Er det mange her som bruker på å gjøre det? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Jeg har stort sett med meg kone og barn på båttur. Men flere år har jeg flyttet båten til en uke i en firmahytte nede vad Langesund, som er ca 7 timers tur for oss. Den turen har jeg ofte tatt alene. Noen ganger i ett strekk, men sist brukte jeg ekstra tid og en overnatting hver vei. Tok det rolig, gikk innom nye havner og kikket rundt. Alt i mitt tempo, ingen som maste. Deilig ! Bare når jeg har funnet en havn for natten og fyrer grillen, er det litt ensomt. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 jeg er ofte alene om kveldene hvis det er litt kjølig i været og grått. ellers så er vi to eller fire i helgene hender det også at barna skal ha med en eller to venninner hver da blir det vel folksom. men det er hyggelig at ungdommen koser seg. ja vi må dele båtgleden. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 på lengre turer med kajakken surret på dekk, tidvis også venner og slekt. Surrar du fast venner og slekt på dekk? Eg surrar berre fast ungane. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Syntes "med foreldre burde være et alternativ. Jeg kjører som regel alene i båt med mamma og pappa like i nærheten med annen båt. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Sebaldus Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Alle burde ta en overnattingstur alene i ny og ne....har stor glede av det. Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Helt enig Sebaldus Fordi jeg jobber skift, så hender det jeg har fri på hverdager. Da hender det at jeg drar ut med båten på ovenattingstur alene, siden kona jobber og barna skal på skolen neste dag. Ren terapi for meg, da kan jeg pusle med båten, ta meg et par og litt god mat, kanskje se på en eller annen DVD som kona ikke gidder å se allikevel (krigsfilmer, Top-Gear etc. "I hasten to add" ) eller bare sitte og nyte freden og roden på sjøen...... Som sagt...ren terapi for en flygeleder som jobber allt for mye overtid..... Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
wave Svart 26.Juni.2007 Del på Facebook Svart 26.Juni.2007 Surrar du fast venner og slekt på dekk? Eg surrar berre fast ungane. Venner og nær slekt surres på dekk og til mast. Tremenninger og fjernere får plass i lettbåten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.