Jump to content

Påkjørt av politibåt

Sequoia

Recommended Posts

For å si det sånn.. hadde vært min båt så hadde du fått et voldsomt forklaringsproblem.

Og skal politiet kontrollere meg så får de fendre godt, og i tillegg forventer jeg at politibetjenten behersker båten.

Det er DE som har behov for å kontrollere.. DE får bære byrden(gjøre jobben med å fendre).

Hadde de smelt inn i båten hadde jeg blitt dritforbanna og sagt at denne kontrollen får de ta når de har lært seg å kjøre.

Jeg er på INGEN måte noen verdensmester i å føre båt. Men hvis jeg først skal inn i trange fullstappede havner så

kjører jeg heller litt "passivt" og rolig. Bruker heller litt lengre tid på ting.

Og det burde politiet gjort også. Ikke bare kjøre båten sin inn i den andre.

Helt enig. Tror nok jeg hadde blitt temmelig høylytt ovenfor øvrigheta om noe sånn hadde skjedd meg.

tviler strekt på at politet bare kjørte båten sin inni andre som du sier. var nok bare tilfeldighet og litt uflaks. klart om ordensmakta renner meg i senk når eg ligger i ro så vil eg nå heve et øyenbryn eller to.. og lure på hva skjer a`

hissigpropper begge to. nok av slike ute på veien om ikkje vi skal belemres med de på sjøen også. jeg for min del er på sjøen for å kose meg ikkje for å finne ting å ergre meg over. som andres kløning eller den store klassikeren; hekkbølgen. b :cool:

Redigert av Korsnes (see edit history)
tviler strekt på at politet bare kjørte båten sin inni andre som du sier. var nok bare tilfeldighet og litt uflaks. klart om ordensmakta renner meg i senk når eg ligger i ro så vil eg nå heve et øyenbryn eller to.. og lure på hva skjer a`

hissigpropper begge to. nok av slike ute på veien om ikkje vi skal belemres med de på sjøen også. jeg for min del er på sjøen for å kose meg ikkje for å finne ting å ergre meg over. som andres kløning eller den store klassikeren; hekkbølgen. b :cool:

Ja du må være kjerneoppskriften på en god båtmann. blid og fornøyd.. Bare dult borti meg jeg smiler bare like dumt jeg. :crazy:

Hvis du tviler sterkt på det så ser ikke jeg helt hvorfor du skrive i denne tråden.

Du er litt av en luring. Jeg tror nok heller ikke han gjorde det med vilje. Men jeg hadde blitt like forbanna.

Er på sjøen for å kose meg jeg og. Jeg tror det er ganske få som kjøper seg en båt til X antall kroner for å

kjøre rundt og plage andre.

Jeg leter heller ikke etter ting å erge meg over, men hvis en av de tingene finner meg så....

Kan jo ta et annet eksempel mens jeg er i gang; For de som kjenner til Sponvika utenfor Halden så er det

en liten "marina" med drivstoff og kiosk/pub. Ved pumpene får man vel plass til ca 3 båter à 20 fot,

og da når fylleslangen til alle.

For noen uker siden var vi på vei ut mot Hvaler sammen med resten av "rush-trafikken" Halden.

Vi var nødt til å fylle litt bensin og kom inn mot Sponvika med 5-6 andre båter hakk i hel som også skulle ha

drivstoff. Ved brygga har imidlertid en fyr fortøyd slik at det ikke er plass til en båt hverken foran eller bak.

Så da ligger vi der og venter da... hele andefamilien. Han fyller drivstoff, går opp på brygga. Titter litt rundt seg,

tar livet med ro. Så plutselig drar han opp en barnevogn og begynner å sette sammen denne, før han rulle den inn mot kiosken

for å betale. Vi ligger der fremdeles... 5-6-7 båter og venter. Han kommer ut igjen, rullende på barnevogna mens han leser VG.

Han slår sammen barnevogna, gir ungen til kjerringa som hele tiden har sittet i båten. Så nå skal han vel la andre komme til snart.

NEIDA.. han spretter en glass-cola og står på brygga og titter på livet.

At det er mulig å være så egoistisk og ha så lite respekt for andre mennesker er helt utrolig.

Men klart det Korsnes, jeg skulle gjerne hatt sittet i min egne lille verden og doftat på blommorna jeg og. Men sorry, jeg klarer ikke la være å bry meg.

Nekter faktisk å tro at denne mannen visste/skjønte hva han gjorde.

Kanskje en fersikng?

Husker nå godt den tiden jeg var veldig fornøyd med å komme meg inntill og få fortøyd. Om det var tre meter framfor eller bakenfor der jeg egentlig hadde tenkt var mer tilfeldig.

Og som fersking er det godt å stå på bryggen etter at båten er fortøyd og kikke på livet mens pulsen roer seg.

At det var dumt, ja. At det irriterer, skjønner. Men å konkludere med at det skjer på grunn av egoisme og mangel på respekt er å dra det for langt.

Nekter faktisk å tro at denne mannen visste/skjønte hva han gjorde.

At det var dumt, ja. At det irriterer, skjønner. Men å konkludere med at det skjer på grunn av egoisme og mangel på respekt er å dra det for langt.

Få ting som irriterer meg mer enn folk som bevist og på pur F.... somler ved marinaer, når andre ligger på vendt for å komme til.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hentet fra redningsselskapets hjemmeside:

"Redningsskøyta "Odd Fellow II" gikk ut på nødmelding natt til lørdag, og det viste seg at det var Fredrikstadpolitiets Targa, som hadde truffet et skjær, skriver Fredrikstad blad.

Folk ombord ble skadet, og måtte til legevakten."

Var det kanskje samme fører her ? :confused:

Sannsynligvis ikke

Det er vel det som er noe av problemet tenker jeg...

At det er forskjellige hver gang. Og det er nok ikke nødvendigvis båtvante folk som blir sendt ut...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

hvis det skal bli obligatorisk bevis etterhvert bør vel kanskje de få seg litt kompetanse også ja...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Da er det vel bare slik at jeg forventer mer av folk enn det.

Jeg tror selv at jeg hadde tatt hintet rimlig kjapt selv. Spesielt når det stod en klynge med båter og ventet.

Ikke for å være ekkel, men hadde jeg vært han fyren og du ikke bedt meg om å flytte på meg så tror jeg faktisk du må være en enda større....

Så ser du meg dumme meg ut så si fra! :lol: Mye bedre for alle. :cool:

Og var det ikke i fjor, at de også dro på et skjær og sank båten sin. Lånte så en fra Halden isteden, den har aldri kommet tilbake. Samme fører ?

Leste senest i en ukes gammel avis i stad. Referer til skyteulykken med Bil og Bue på Makø. Her kom fredrikstad-polisen og hentet han med båt. Politibåten kræsjet så i en jernstang og "skytter" pådro seg mindre skader. Hvor vanlig er det å kræsje i en jernstang? Vet ikke hva for en stang det referers til, men de aller fleste jernstengre skilter grunnt farvann, og man bør i grunn ikke være i nærheten av disse, enda mindre kjøre rett på. Kanskje samme polis?

Leser man hele tråden oppover, så ser man at fredrikstad-polisen slett ikke er uten "navigasjonsfeil" den siste tiden.

Ikke for å være ekkel, men hadde jeg vært han fyren og du ikke bedt meg om å flytte på meg så tror jeg faktisk du må være en enda større....

Så ser du meg dumme meg ut så si fra! :lol: Mye bedre for alle. :cool:

Ikke noe ekkelt med det kjære deg. :smiley:

Når det gjelder mange ting så er jeg enig med deg. I denne saken var det imidlertid så åpenlyst hele greia så det skulle ikke

være nødvendig å forklare et voksent menneske noe sånt. Det var ingenting som er spesielt for sjøen å gjøre som kan misforstås.

Det var samme typen fyr som sier til barna at det er grei å snike i køen på Tusenfryd. Samme typen som foretar manøvre og forbikjøringer

midt i rushen, en fredag ettermiddag på E6 på vei til hytta på Hafjell, som selv Petter Solberg hadde driti på seg av.

Det var common sense. Så sant du klarer å kle på deg på egenhånd så skjønner du det.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...