Jump to content

Landstrømsanlegg / Batterilader.......

Gizmo

Recommended Posts

Hei, og til lykke med Julehøytiden.

Ja - jeg sitter alså her i Julenatta og spekulerer litt på ditt og hint. Jeg har brukt litt tid til å finlese i alle publikasjonene over innstallasjonene i båten min.

Båten er levert fra fabrikk med bla, landstrømsanlegg / lader. Denne er av merket NAVIX SP 2500.

Og problemet er at denne dokumentasjonen er på Finsk, og det er ikke min sterke side....

Jeg har søkt på internett etter dette merket, med det eneste jeg finner er en link til SGS i Finland. Og dette fører meg ikke så mye videre.

Jeg har forsåvidt heller ikke hørt om merket Navix. Jeg håpet å bli klok på om det elektriske anlegget i min båt er EN, eller TO polet. Jeg regner forsåvidt med at det er EN polet - men da skulle det vært kjekt å vite om det er orginalt montert skilletransformator i anlegget.

Dette selvfølgelig med tanke på å hindre galvanisk tæring. (jeg har også, som dere skjønner, lest "Redningsskøyta" i Jula)

Jeg har allerede rettet en forespørsel til båtfabrikkanten om dette (Minor) - men det tar sikkert litt tid å få svar derfra.

Så tenkte jeg at jeg ville høre om noen av dere båtkyndige på Forumet kjenner til merket Navix. Om det ennå eksisterer, om dette er / var et kjent merke også i Norge. Forhandlere etc.

NB - Båt og utstyr er fra 2000

Forøvrig lykke til videre med Jule og Nyttårs feiringa !

• 2 år senere...
  • 3 år senere...

Hei

Fant du ut noe mer?

Har nå kjøpt en Bella 850 mod 2003 - der sitter også en NAVIX SP250.

Prøver å lære mest mulig om båten.. :-)

Ellers kan jeg si at det ene av to batterier (forbruk) ble byttet på garanti etter 2 år - deretter har begge sittet i båten. Skulle da tro at ladeneren virker?

Johan

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...