Jump to content

87 mod Yamaha 40hk uten gnist på plugger

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei!

Jeg har kjøpt en 3syl 40 hk Yamaha 87mod som ikke gir gnist på pluggene.

Har forsøkt å koble fra ledningspakka til fjernkontrollen, samt ledningen til tenningsmodulen som er til dødmannsknappen, for så å kortslutte startrelèet. Gir fortsatt ikke gnist på pluggene.

Er det noe mer som kan gjøre at den ikke tenner, som f.eks. sikring mot å starte den i gir? (Det ligger kanskje i fjernkontrollen?)

Er det et problem at tenningsmodulen ryker på disse?

Når jeg ser på undersiden av svinghjulet, ser jeg at det er noe korrosjon der. Er spolene og magnetene følsomme for korrosjon for å produsere strøm?

Høres meget merkelig at alle 3 coilene skulle feile, og som oftest når en coil feiler så får man fortsatt gnist, men ikke nødvendigvis nok til at motoren tenner skikkelig.

At det her ikke er gnist overhodet, syns jeg kan tyde på noe med startsperre eller dødmannsknapp. Evt at selve CDI boksen har tatt kvelden...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Idag har jeg hatt av motoren, pga noe støpearbeid på båten.

Etter at jeg satt på motoren, for å begynne å feilsøke på den, så var alt i orden igjen.

Egentlig litt dumt, får krysse fingrene og håpe det ikke skjer igjen.

Kan ikke finne noen åpenbare feil, alle kabler og koblinger ser bra ut...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...