Lars Hansen Startet 24.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2007 Hei! Jeg har kjøpt en 3syl 40 hk Yamaha 87mod som ikke gir gnist på pluggene. Har forsøkt å koble fra ledningspakka til fjernkontrollen, samt ledningen til tenningsmodulen som er til dødmannsknappen, for så å kortslutte startrelèet. Gir fortsatt ikke gnist på pluggene. Er det noe mer som kan gjøre at den ikke tenner, som f.eks. sikring mot å starte den i gir? (Det ligger kanskje i fjernkontrollen?) Er det et problem at tenningsmodulen ryker på disse? Når jeg ser på undersiden av svinghjulet, ser jeg at det er noe korrosjon der. Er spolene og magnetene følsomme for korrosjon for å produsere strøm? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 25.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2007 Løfter denne opp jeg, ikke mange som leser side 2 virker det som Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 25.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2007 Min erfaring er at Coil'ene ryker på eldre Yamaha. Litt rart kanskje om alle 3 er gåen. Du kan jo ta av svinghjulet og pusse litt reint (må bruke avdrager), eventuelt prøve og spraye med CRC el spray. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 25.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2007 Han som eide den, sa at den hadde vært sånn innimellom i fjor. Dersom feilen er under svinghjulet, tror dere ikke den ville enten virket eller ikke virket da? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2007 Høres meget merkelig at alle 3 coilene skulle feile, og som oftest når en coil feiler så får man fortsatt gnist, men ikke nødvendigvis nok til at motoren tenner skikkelig. At det her ikke er gnist overhodet, syns jeg kan tyde på noe med startsperre eller dødmannsknapp. Evt at selve CDI boksen har tatt kvelden... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars Hansen Svart 25.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2007 Idag har jeg hatt av motoren, pga noe støpearbeid på båten. Etter at jeg satt på motoren, for å begynne å feilsøke på den, så var alt i orden igjen. Egentlig litt dumt, får krysse fingrene og håpe det ikke skjer igjen. Kan ikke finne noen åpenbare feil, alle kabler og koblinger ser bra ut... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.