Jump to content

Kalesjebøyle

tenor

Recommended Posts

Jeg ville kontaktet båtprodusenten. De leverer nok kalesje og bøyle til båten din. De vet hva du skal ha! Jeg byttet netopp ut min kalesje med bøyle for 9 tusen. Ikke så altfor gale pris vil jeg tro. Bøylen kostet ca 2-3 tusen.

Lykke til!

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

• 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Heisan! Jeg bøyde 25mm syrefaste rør for ei tid tilbake,gikk veldig bra..Fikk låne en gammel bøyer som en måtte bruke rå muskelkraft på :yesnod:..festa bakken i ei skrustikke..viktige her er at bakken er nøyaktig samme mål som røret,bøyde bortimot 90grader som en ser av bilde,snakk med ett mekanisk verksted eller noe kanskje du får låne en bøyer..lykke til

jan

Rørtykkelsen er 2 mm på de jeg brukte(ble brukt som targabøyle) Fikk også laget en svak bue,gjorde som følger:lagde de knekkene ikke fullt 90 grader rørene stod liksom å sprikte litt..så brukte jeg en jekkestropp og dro de sammen,slakket opp for å se..nei fortsatt ikke i vinkel,jekket litt til..helt til de var den vinkelen jeg ønsket..da kom det en jevn bue på toppen.,funka for meg..

jan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...