tenor Startet 27.Desember.2003 Del på Facebook Startet 27.Desember.2003 Vel overstått,alle. Jeg har ønske om å skifte ut kalesjebøylene,men er litt i villrede om disse kan skaffes, eller om det er god butikk å prøve å lage og tilpasse disse selv. Har noen av dere erfaringer / tips vedrørende ? MVH tenor Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.Desember.2003 Del på Facebook Svart 27.Desember.2003 Prøv din lokale kalesjemaker. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 27.Desember.2003 Del på Facebook Svart 27.Desember.2003 Jeg ville kontaktet båtprodusenten. De leverer nok kalesje og bøyle til båten din. De vet hva du skal ha! Jeg byttet netopp ut min kalesje med bøyle for 9 tusen. Ikke så altfor gale pris vil jeg tro. Bøylen kostet ca 2-3 tusen. Lykke til! Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
enter4u Svart 9.Januar.2004 Del på Facebook Svart 9.Januar.2004 Båthuset Slependen og Skillebekk jern og farge er Wattski-forhandlere. Ser du er fra Asker. Dette er de nærmeste jeg kunne finne. 336.- for 5 meter rør. Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 11.Januar.2004 Del på Facebook Svart 11.Januar.2004 Kanskje du finner noe hjelp over kjölen: http://www.rossykapell.com/ http://www.kapell-annat.nu/ http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrus...p?kid=8&aid=105 Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Jeg har tenkt å lage noen kalesjebøyler til båten av 1" syrefaste polerte rør. Hvilken godstykkelse er vanlig til slike bøyler? Noen som har forsøkt å bøye slike rør i en enkel rørbøyer med hydraulisk sylinder? (Fant dessverre ikke noe bilde som forklarer hva slags type bøyemaskin jeg tenker på...) GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Heisan! Jeg bøyde 25mm syrefaste rør for ei tid tilbake,gikk veldig bra..Fikk låne en gammel bøyer som en måtte bruke rå muskelkraft på ..festa bakken i ei skrustikke..viktige her er at bakken er nøyaktig samme mål som røret,bøyde bortimot 90grader som en ser av bilde,snakk med ett mekanisk verksted eller noe kanskje du får låne en bøyer..lykke til jan Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 6.September.2004 Del på Facebook Svart 6.September.2004 Dette så lovende ut. Vet du hvor tykkveggede rørene dine var? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 problemet med disse "mekaniske" rørbukkerne, er at de er velegnet til skarpe vinklar, men ikke til lange slake buer. Dermed kan kalesjen lett på en noe "kassete" fasong. Skal man få til lange flotte buer, trenger man en valsebøyer . Og det er det de færreste som har hjemme.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Du mener en sånn som har tre hjul med spor til røret i korrekt diameter? Det funker vel ikke med en sånn som er til plater, med 3 valser på? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Du mener en sånn som har tre hjul med spor til røret i korrekt diameter? Ja Det funker vel ikke med en sånn som er til plater, med 3 valser på? Nei Tror jeg.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Øh, jeg har da sett en slik valsebøyer et sted i det siste. Skal se om den dukker opp langt bak på et eller annet lager her... GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Rørtykkelsen er 2 mm på de jeg brukte(ble brukt som targabøyle) Fikk også laget en svak bue,gjorde som følger:lagde de knekkene ikke fullt 90 grader rørene stod liksom å sprikte litt..så brukte jeg en jekkestropp og dro de sammen,slakket opp for å se..nei fortsatt ikke i vinkel,jekket litt til..helt til de var den vinkelen jeg ønsket..da kom det en jevn bue på toppen.,funka for meg.. jan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.