asunde Startet 24.Juni.2007 Del på Facebook Startet 24.Juni.2007 Tappet av ATF oljen på BMW drevet mitt i dag, og er usikker på om der er vann i oljen. Fargen på oljen er ok, men fargen er ikke så klar slik som ny olje. Oljenivået er helt ok, samme som jeg fylte på i fjor. Så spørsmålet er, hvordan ser oljen ut dersom det er vann i den? Om vann lekker inn så bør jo veskenivået øke? Har noen erfart at der kan lekke inn vann gjennom propellaksen tetning, eller vil bare olje lekke ut der? Hilsen Arild Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 25.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Nå har ikke jeg drev, men vanlig hydraulisk gir med ATF-olje. Kommer det vann i denne, ser den ut som jordbær-milkshake. Man er ikke i tvil et sekund om man har vann i olja. Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Du vil se det på fargen. Vannet blander seg inn i oljen, avhengig av mengde vann så blir oljen lysere og "grumsete".... At nivået ikke endrer seg tror jeg er tilfeldig, litt vann inn og litt olje ut....(Nivået på olja i drevet, og sjøvann på utsiden er jo ofte omtrent den samme.) Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
asunde Svart 25.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Takk. Vil oljen være like klar i fargen som ny olje dersom det ikke er vann i den? Har noen erfart at propell aksel tetningen lekker inn vann? Arild Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Takk.Vil oljen være like klar i fargen som ny olje dersom det ikke er vann i den? Har noen erfart at propell aksel tetningen lekker inn vann? Arild 1) Nei, den vil vanligvis ikke være klar som ny olje. Hvis oljen har vært i ro en periode, vil vannet skille seg fra oljen og renne førts ut av drevavtapingen. 2) De lekker nokså ofte, men de skal ikke lekke mye før tetninger bør skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Juni.2007 Del på Facebook Svart 25.Juni.2007 Har noen erfart at propell aksel tetningen lekker inn vann? Nå har jeg mine erfaringer fra Volvo-drev, men prinsippene er vel mye de samme. Det er ikke uvanlig at slitne tetninger rundt propellaksling medfører vann i oljen. På Volvos 290-drev er andre muligheter for vanninntrengning rund girsjalteren og rundt oljepåfyllings og -avtappingsskruene. Men tetningene rundt propellakslingen er kanskje det mest vanlige, disse tetningene varer ikke evig. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.