OT-flyktning Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 En liten ting, "Otto-prossessen"du skriver om.OTTO-motor=stempelmotor og ikke kun beregnet for bensin..... men alt i fra damp til brennstoff...... Otto-motorer jobber etter otto-prosessen. Det har ingenting med stempel eller ikke stempel å gjøre; ingenting med bensin eller ikke bensin heller for den saks skyld. Wankelmotoren fungerer også med otto-prosessen (svjv). Det finnes motorer som fungerer etter diesel-prosessen og som bruker naturgass som brensel. Norske til og med. Og dampmotorer... de jobber i alle fall med andre syklustyper, ekstern varmetilførsel, flertrinnsekspansjon kanskje osv. Otto roterer nok i sin grav nå... Kan du forklaret fenomenet EFI og Commonrail? -siden du skriver "at det ikke hjelper med mer elektronikk" Skjønner ikke sammenhengen, men det kan jo ha med forvirringen lenger oppe å gjøre. Otto: http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_cycle "Its power cycle consists ... heat addition at constant volume, ..." Diesel: http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_cycle "It is characterised by having constant pressure during the "combustion" phase." Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 de slangene power har bilde av , mener jeg er farlige .. ta en en slange som er 8 år gammel.. mulig full av sprekker , men like hel og fin i kordene, og da heller ikke mulig å inspisere .. altså potensielle brannfeller. selv om de i utgangpunktet er tryggere ,så er de ikke det over tid. og hvem bytter ut en slange som tilsynelatende ser strøken ut?? mener mange av de pyntearmerte slangene går ann å inspisere ved å fjerne endene og dra av armeringen , men det er vel og en ting det blir slurvet med.. JEG ville personlig følt meg tryggest med en valig slange som er skikkelig klamret. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
hifo Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 otto motor er etter det jeg har lært, en stempelmotors prinsipp.- ikke vankel og er heller ikke en forbrenningsprosess. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
elvira II Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Hifo skriver att disse armerte slangene er mer farlige enn vanlige slanger. Kan ikke si meg helt enig i det. Disse slangene blir brukt i flyindustrien, og der ramler du ned vist det går dritt . For min egen del har jeg brukt disse slangene i 15 år i dragracing, og har til gode att en eneste av disse slangene har feilet. Ble brukt både til bensin og tørrsumpolje smøring. Dvs mangfoldige meter med slange. Masse varme, og tøff bruk. Forskjellen på disse og vanlige slanger er vel att en vanlig slange vil sprekke og kanskje revne helt, mens disse vil ''svette'' og dermed gi deg beskjed att den bør byttes. men ingenting er evigvarende. Som det er skrevet utalige ganger, så er vedlikehold meget viktig! Sitér dette innlegget Link to post
Nautofil Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 (redigert) Kan ikke si meg helt enig i Otto-motor forklarinen din trikola Firetaktsmotoren eller Otto-motoren ble utviklet av den tyske ingeniøren Nikolaus Otto i 1876. Den har ventiler i toppen av hver sylinder hvor en eller flere slipper inn en blanding av luft og drivstoff, og andre slipper ut eksos. Ang. hvorfor jeg dro inn EFI og Commonrail er at: Om du trikola mener elekronikk ikke har betydning for ytelse og teknologi som igjen gir bedre økonomi bør du sette deg inn i fenomenet EFI og Commonrail. Husker du hva du skrev trikola? Her er det: "Du kommer ikke rund det faktum at dieselprosessen er og forblir mer effektiv enn otto-prosessen. Da hjelper det ikke med mer elektronikk. Så det gjelder å gjøre noe med ulempene og å beholde fordelene - som ellers i livet." Angående hifo og slanger. Så lenge slanger er godkjent for bensin og dem i tillegg er beskyttet med en strømpe av metall kan dem ikke være verre en bare gummi spes. om det er fare for at den ligger inntil noe å gnisser? Skal være enig i at det er verre å se om slange begynner å bli morkennår dem er innkapslet slik ,så dem bør vel ses etter nøye? Som regel dunster det av slanger når dem er gammle men fremdeles lekker dem ikke.... Persjonlig foretrekker jeg slanger som enkelt kan inspiseres og blir fortsatt å bruke standard slange! Redigert 1.Mars.2008 av Nautofil (see edit history) Sitér dette innlegget "Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!" Link to post
hifo Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 poenget mitt er at de er vanskelige å inspisere for sprekker og skade.. at de holder lenger enn vanlige slanger ser jeg ingen grunn til hvis det er av den typen som power viser til som vel bare er pyntearmert utvendig.. en slange som er beskyttet ,vil holde like lenge som dem og være mye enklere å kontrollere. i fly blir vel slikt byttet ut regelmessig ?? jeg hadde selvsagt ikke vært redd for å bruke disse slangene selv, men mener da at de er vanskeligere og kontrollere og dermed øker risikoen med gamle slanger.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
power Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 (redigert) Slangen heter Goodridge og GH Fittings selger disse i Norge THE WORLD'S LEADING SUPPLIER OF HOSE & FITTINGS. Welcome to the Goodridge website, celebrating 35 years of supplying the highest quality products to the automotive and racing industry. Our brake lines and flexible hoses have been tested and proven in the most demanding environments worldwide, and our reputation has been built on providing superior performance time after time. We guarantee superior quality, rapid delivery and reliability whether the application is high volume manufacture, motorsport, specialised industrial, or general road use. Goodridge - Original Equipment suppliers to the world's leading vehicle manufacturers. Winners of the 2005 Motorsport Industry Association 'Business of the Year' award. Our brake hose and fluid transfer systems are sold worldwide into the highest levels of racing, and - F1, IRL, NASCAR, World Rally Car, Sportbike, Drag Racing, Custom Motorcycle - and OEM applications for automotive, motorcycle, marine, snowmobile or ATV. We have tried to represent our globally diverse range of products within these pages, however, please contact us if you cannot find what you are looking for, and we will help you find a solution. Thank you for visiting us. Redigert 1.Mars.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 (redigert) ok, har sett lignende slange med strømpe utv og elokserte alu hylser , billig fjas .. sikkert skikkelige greier det der. Redigert 1.Mars.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
power Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 ok, har sett lignende slange med strømpe utv og elokserte alu hylser , billig fjas .. sikkert skikkelige greier det der. Tro meg , dette er ikke noe billig fjas fra BT Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 poenget mitt er at de er vanskelige å inspisere for sprekker og skade.. at de holder lenger enn vanlige slanger ser jeg ingen grunn til hvis det er av den typen som power viser til som vel bare er pyntearmert utvendig.. en slange som er beskyttet ,vil holde like lenge som dem og være mye enklere å kontrollere. i fly blir vel slikt byttet ut regelmessig ??jeg hadde selvsagt ikke vært redd for å bruke disse slangene selv, men mener da at de er vanskeligere og kontrollere og dermed øker risikoen med gamle slanger.. Du har nok rett i dine synspunkter `hifo`, armerte brennstoffslanger var mer vanlig for en del år tilbake. Disse ble benyttet nettop p.g.a. bedre mot gnissing, men vanskelig å kontrollere visuellt for aldring, spekker etc. Bruker man en brennstoffslange som er merket med ISO Standard 7840 A1/SAE J 1527 er denne godkjent for diesel og bensin ombord i fritidsbåter. CE merket i.h.t. EU direktiv94/25/ES. Temp område: - 30 C/+ 100 C El. egenskaper: Ledendende innergummi Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 Du kommer ikke rund det faktum at dieselprosessen er og forblir mer effektiv enn otto-prosessen. Da hjelper det ikke med mer elektronikk. Så det gjelder å gjøre noe med ulempene og å beholde fordelene - som ellers i livet. Firetaktsmotoren eller Otto-motoren er i dag den mest brukte stempelmotoren. Både bensinmotoren og dieselmotoren kan operere etter firetaksprinsippet, Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
OT-flyktning Svart 2.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 En dieselmotor er også en firetaktsmotor, men ikke derfor en otto-motor. Henviser til de 2 linkene lenger oppe. Forskjellen er syklen/prosessen som har med trykk- og temperaturforløp å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.