Seilaren Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Jeg har GPS ombord, men den er lite i bruk. Liker ikke å se hvor sakte jeg beveger meg.. Når jeg seiler skal jeg ikke bli stresset av å se farten til enhver tid.. I og med at jeg stort sett seiler trygge steder i Ryfylket trenger jeg sikkert ikke de meste avangserte sikkerhetsfynksjoner på VHFen. Men en billig som har alle normale fynksjoner er mye bedre enn å ikke ha i det hele tatt. Har enda noen måneder å tenke på før neste sessong Alle som skulle komme ut for å se meg i sommer må tute, brøle og hyle ut Båten finnes det ikke mange av i den fargen, og BP vimpelen henger i masten Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bergen Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 (redigert) Jeg har GPS ombord, men den er lite i bruk. Men en billig som har alle normale fynksjoner er mye bedre enn å ikke ha i det hele tatt. Helt enig i din konklusjon. Men siden du nå har GPS ombord og om denne har utgang så er det bare noen få kr opp for å få med fordelene med DSC, M-tech her f.eks til under kr 2000. http://www.seatronic.no/vhf.htm edit:ordnet link Redigert 4.Juli.2007 av bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Det var jo ikke så mye dyrere det.. Men GPSen min har jeg koblet slik at jeg kobler ledningen i sigarettenneren for å få strøm til den. Det virrvarret av andre ledninger har jeg kuttet ned og tapet vekk... Ser for meng en liten "porasjon" dersom noe mer skal kobles til den GRSen. Jeg har gjort det slik fordi jeg ikke ønsker å borre hull i båten til GPSledningen, og jeg ikke vill ha den hengene ute i allslags vær heller. Men jeg har som sagt noen måneder å tenke på enda... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.